balobode 6

21 januari 2014 - Sanur, Indonesië

Lieve lezers,

Alweer 4 dagen om, het gaat veel te snel met al die fijne mensen om ons heen en dat heerlijke luie buiten leven. Wij missen de Hollandse temperaturen nog niet wel de mensen natuurlijk. Op de foto's staan de dansmeisjes van het Arma museum wat bloemen uit de tuin en omgeving. In ons hotel, op straat bij restaurants overal zien we steeds meer bekenden die aankomen, wel grappig om te zien dat iedereen weer zijn of haar bekende plekjes op zoeken. Ons kleine meisje aan het strand wordt langzaam wat vrijer, ze noemt mij op z'n Balinees oma en ik moet bij haar op de stoel komen zitten. Vandaag nam ze een handdoek waar de stoelen mee schoon gemaakt worden en daarmee ging ze mijn vel boenen en de tafel en dan weer de grond, erg schoon typje dus en dat voor nog geen 2 jaar. Van mama kreeg ze toen een schone handdoek, voor haar geen probleem. Het jurkje dat ze aan heeft moet CorrieT. bekend voorkomen!!! Elke dag krijgen we een bord met bananen en rambutan van haar moeder wat over is moet maar mee naar het hotel, erg lief allemaal. Nog even een kort weerbericht, er zijn soms kleine buitjes, maar overwegend zonneschijn, dus beginnen we al aardig te roesten, Anita meer dan ik, maar dat hoort ook zo. Voor alle lezers we zijn even van stoel verwisseld nu schrijf ik het laatste stukje. We beleven niet zo heel veel, dus zullen we het hierbij maar weer laten maar niet voordat we iedereen bedanken die op onze weblog gereageerd hebben.

Groetjes van ons.

1. Hilly:
    21 januari 2014
    Goedemorgen voor mij ,goedemiddag voor jullie. Ja, de tijd vliegt ook hier. Ben begonnen met pakken. Volgende week zijn we al bij jullie. Kan het me nog niet voorstellen. Bijna alle belangrijke dingen afgewerkt. Roeland moet morgen nog naar de kaakchirurg voor een wortelkanaalbehandeling, de tandarts zat er naast en ja dan kan hij het niet afmaken. Dus naar het ziekenhuis. Ik ben momenteel tabletten vrij. De apotheek gaat uitzoeken welke nare stofjes mij parten spelen. Tong nog niet helemaal dicht, maar het wordt beter. Woensdag uitslag. Anita nu begrijp ik waarom jij zo roestig wordt. Van al dat mooie bruine zand natuurlijk. Heerlijk hè zo'n lekker hummeltje. We zitten nog steeds te wachten op de laatste offerte, dus nog geen besluit kunnen nemen. Ze moeten nu toch wel een beetje opschieten en anders moet Mirella maar tekenen. De nieuwe ketel zit er in, dus kunnen ze bij wijze van spreken vandaag al beginnen. O, nee natuurlijk, ik wil eerst weg zijn. Heb absoluut geen zin in die rommel. Weet niet wat ik zie als we terugkomen. Want dat het in onze vakantie gaat gebeuren wil ik wel vastleggen. Heb je oordoppen nog niet. Ze hebben wel andere, maar ga vanmiddag nog even naar de audicien. ( was gisteren gesloten) lieverds ik heb verder ook geen nieuws. Bestel vast de zo'n voor dinsdag, want zoals de acupuncturist zegt : mijn lichaam schreeuwt om warmte. Dikke knuffel.
  2. Johan en Ria:
    21 januari 2014
    Goedenavond op Balo, lijkt ons ook wel een mooi eilandje. Ligt dat tussen Lembongan en Bali? Ook wij zijn al bezig met het koffers pakken en proberen weer het maximale mee te nemen om vervolgens weer, zoveel als mogelijk, achter te laten op Bali.
    Hier op dit moment alleen maar grauw, grijs en koud, maar de vooruitzichten op Bali houden ons op de been.
    Er verzamelen zich weer steeds meer Hollanders in het dorp Bumas, zien we. Zijn benieuwd! Misschien iets voor Endemol voor een nieuw programma op SBS.
    Kijken nu uit naar een spoedig weerzien.
    Johan en Ria.
  3. Lutz kuipers:
    21 januari 2014
    wat mooi om te zien dat ook en vooral de kinderen vertrouwd zijn met jullie .als je dan die kinderogen ziet dan smelt je hart en je zou ze zo een knuffel geven.... maar doe het maar uit naam van ons henk en luts
    winter wil het bij ons maar steeds niet worden,maar het geeft mij ,h wel de gelegenheid om allerlei tuinklusjes (klussen) te doen. bomen snoeien 40 cm dik gerooid,enz een helehoop werk alles moet gekloofd en gehakselsd worden,en dan ,als je gezond blijft mag je er over een anderhalf jaar van genieten maar we zijn gezond en kunnen het nog doen.de vacantie voor dit jaar is besproken en voor je het weet is het zo ver.
    Tershelling is weer de bedoeling en we zien er naar uit.
    lieve mensen dit was dan een berchtje van henk ,met veel moeite..... gedrukt maar met liefde,tot een volgende keer maar weer doeiiiii

wil het hier maar niet worden ,maar het geeft mij h. wel de gelegenheid om allerlei tuin klussen te doen
  4. H de Kleijn:
    21 januari 2014
    Erg leuk om al jullie belevenissen te lezen .
    Inmiddels zijn de koffers al ingepakt .Morgen gaan we naar Hans en Karin om te overnachten en vertrekken dan Donderdag naar Bali . Inmiddels zijn Karin en Hans Opa en Oma geworden van een kleinzoon en wij dus Opi en Omi van ons 6de achter kleinkind die we morgen gaan bewonderen.
    Veel groetjes van ons uit het druilerige Holland en tot ziens op Bali
    Riet en Herman
  5. Jos Burgwal:
    21 januari 2014
    Weer genoten van jullie sfeerbeelden uit ons geliefd paradijsje.
    Ik heb net mijn tickets ontvangen. Wij vliegen 28/1. Dit keer niet naar Bumas, want dat zat erg vol, maar in Ina grand Bali Beach. We hopen jullie zeker even te zien in Bumas, net zoals de andere bekende namen, althans voor ons. De familie Reep uit Limburg, als ik met goed herinner, en Hilly en Roeland uit Wolvega.
    Groet, en tot over een week.
    Jos en Rien
    Kijkduin