DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 24

22 maart 2016 - Sanur, Indonesië

Lieve familie en vrienden,

Het is al weer maandagavond en dit is de voorlaatste Balibode uit Sanur. We beleven momenteel erg weinig dus valt er ook niet veel te vertellen. Even over het weer, de laatste dagen is het prachtig weer alleen komt de wind regelmatig van de verkeerde kant en dan heb je de poppen aan het dansen. Onvoorstelbaar hoeveel plastic en andere rommel er dan komt aanspoelen. binnen de kortste keren ligt het hele strand bezaaid met afval en het is bijna ondoenlijk het met de hand op te ruimen, alles moet verzameld worden in zakken en manden en dan over het strand naar de strandopgang worden gebracht waar soms een vrachtauto aanwezig is. Monnikenwerk maar ze doen het toch, maar wij willen graag dat het nog sneller gebeurt , zodat we niet op een vuilnisbelt zitten en dat geeft soms Balinese problemen, wie doet er wat en wanneer. De foto's zijn nog steeds van Flores, we hebben er nog een paar over en hier valt weinig te kieken. Inmiddels vertrekken er regelmatig bekenden naar ons nog koude kikkerlandje, wij zijn zaterdag aan de beurt en arriveren zondagochtend op Schiphol om dan thuis paaseieren te gaan zoeken. We hebben op verzoek nog wat boodschappen gedaan en zijn bijna klaar met het vinden van alles. Donderdag gaat alle was naar de Laundry dan kan het thuis zo de kast in. Dat scheelt een hoop werk voor mij en hier verdienen ze nog iets met werken voor mij. Mijn wasmachine en droger zijn duurder.

Groetjes en liefs van Anita en Wim

1. Lutz kuipers:
    22 maart 2016
    wij wensen jullie een heel goede terugreis. liefs van ons
  2. Alex Loon van:
    22 maart 2016
    Dat is ook toch weer snel gegaan, en jullie hebben het weer heerlijk gehad. Zaterdag wordt het hier ook 13 graden scheelt dus maar 20 met jullie nu. Wel meteen weer zomertijd hier dus uurtje langer licht zondag als je thuiskomt. Een hele goede terugvlucht en welkom thuis. Geniet nog van de laatste dagen. Liefs Serv en Alex
  3. Lieke Huigens:
    22 maart 2016
    Goede en veilige terugreis gewenst!
  4. Johan en Ria:
    22 maart 2016
    Tijd gaat snel en een kwart jaar, op het niet altijd plasticvrije Bali, zit er bijna weer op. Het goede bericht is dat je tijdens de paasdagen hier de omslag naar de lente mee kunt maken met wat hogere temperaturen met dubbele getallen. Geen 31, maar wel 13 Gr. C. Het slechte nieuws is dat er vermogen aanslagen zijn geweest op o.a. 'Brussel Airport' met zeker een twintigtal doden. Veel is er op dit moment nog onduidelijk! Zojuist nog onderbroken nieuws met een toespraak van onze minister president. Je zult een ander Schiphol aantreffen en laat ik het daar maar even bij houden. Voor de zoveelste maal, verschrikkelijk nieuws. Ben benieuwd of dit ook nog Indonesië bereikt. Onze Balinese vrienden reageren er vaak nauwelijks op, of weten van niks.
    Alvast een een goede paar laatste dagen toegewenst en ook een goede vlucht naar huis. Denk dat hier op Schiphol de beveiliging wel optimaal is!
  5. Riet:
    22 maart 2016
    Geniet nog maar even lekker van die laatste dagen! Alvast een heel goede terugreis gewenst en tot ziens,

Groetjes, Riet
  6. Adrie:
    22 maart 2016
    Hallo levensgenieters, nu gaat de tijd opeens heel snel he, maar jullie kunnen terug kijken op een geweldige vakantie op Bali en Flores. Leuk om te zien op de foto's hoe het maken van tempeh gaat en hoe alles groeit en bloeit! Anita ben je niet benieuwd hoe je tuin er bij staat en wat er al groeit en bloeit? Hopelijk gaat de wind draaien zodat jullie nog lekker kunnen zonnen en zwemmen de laatste dagen lieve groeten en goede terugreis Fred&Adrie
  7. Jos Burgwal:
    22 maart 2016
    Bedankt weer voor alle mooie bodes.
    Goeie terugvlucht.
    Wij proberen rond de 18e weer in Sanur te zijn,om rien's verjaardag te vieren.
  8. Serv:
    22 maart 2016
    We hebben weer genooooooten,van al jullie verhalen en prachtige foto's.
    Toch ook voor ons een beetje warmte in ons koude kikkerlandje.Geniet nog even,want bij ons is de keiharde realiteit weer waarheid.Verschrikkelijk wat er in Brussel is gebeurd.Jullie hebben het vast wel gehoord.
    Een hele goede vlucht en behouden thuiskomst.Dikke kus
  9. Lydia:
    23 maart 2016
    Even sterkte bij het afscheid nemen .
    Goede vlucht en tot ziens ,
    Lieve groet, Lydia