De Balibode 7

24 januari 2014 - Sanur, Indonesië

Dit keer weer een Balibode in plaats van een Balobode. Johan Jansen maakte ons attent op de vergissing. Het is nu al weer woensdagavond en we weten al weer wat te vertellen. Als eerste werd er vanochtend bij de koffie een aanslag op ons gepleegd. Een eekhoorn boven ons in de boom sprong op een dode tak en viel met tak vlak naast onze tafel , het beestje schudde zijn of haar kop en vloog weer de boom in. Vanochtend bij het ontbijt verloor Anita een deel van een kies, ik had al afgesproken om een kleine reparatie aan mijn gebit te doen en ja hoor nu kwam dit er ook nog bij. Vanmiddag om vijf uur hadden we een afspraak met de dokter gigi zoals de tandarts hier heet, hij heeft bij mij 1 kies compleet gerestaureerd en Anita kreeg de voorbehandeling voor een kroon minder wilde ze niet. Morgen krijgt ze de temporary kroon en volgende week een definitieve en dat voor 5.000.000 rupiah ofwel € 300,00 om half acht waren we terug in het hotel en toen nog even naar de markt om te eten. Vannacht een zeer onrustige nacht boven ons hoofd raasden een paar civetkatten die opvangertje of wel tikkertje met verlos, speelden boven ons plafond. Die beesten zijn ongeveer even groot als een klein konijn, maar ze maken nog veel meer herrie. Nyoman de tuin- en klusjesman, die ons overigens ook naar de tandarts heeft gebracht, heeft ze vandaag weggejaagd en nu is het stil en blijven ze hopelijk weg. De mangoboom voor onze kamer is vandaag voor het leeuwendeel leeggeplukt, dus krijgen we morgenochtend misschien wel vers mangosap bij het ontbijt en dat is heeeeel lekker. Het mango sap was er helaas niet misschien maakt mama er jam van. Eka is vanmorgen geweest en heeft foto's van onze tuin gezien en vond die toch ook wel erg mooi. Vanmiddag op ons fietsje naar de tandarts voor de noodkroon, die zit er keurig in, vervolgens 3 miljoen betaald en maar eens met de beste man gepraat, Wim kreeg hem vorig jaar voor 4 en nu wil hij 5, ik zei tegen hem dat ik 25% meer wel erg veel vond, dat vond hij ook en gaf ons DISCOUNT en wel 500.000 roepia, daar kon ik wel mee leven en eten kunnen we er 2 dagen van. Zo, bij dr. Gigi kun je dus ook tawarren (afdingen) zoals ze dat hier noemen, weten we voor de volgende keer. kusjes van ons tweetjes

1. Hilly:
    24 januari 2014
    Hallo lieverds, de koffers bijna vol! De laatste dingetjes nog. De Weegschaal er maar weer bij. Kan er nog wat in of zitten we echt aan de limiet. Altijd spannend. Gepke heeft gisteren nog gebeld, die waren er helemaal klaar voor. Ik heb Made maandag al een mailtje gestuurd over schoentjes voor Sintya ,maar nog niks gehoord. Zijn er soms weer feestdagen? Want dan zijn ze vaak in Singaraga. Weten dus ook nog niet of we afgehaald worden en anders pakken we een taxi. Dus we hebben s'nachts weer rust. Blij dat ze deze week bij jullie zaten, anders zouden jullie misschien denken dat wij zoveel lawaai maken. Het is weer paringstijd. Zouden ze echt wegblijven? Roeland is woensdag naar de kaakchirurg geweest, maar die heeft niks gedaan. Er zat een grote ontsteking naast de kleine van de slechte kies en dat wilde hij voor de vakantie niet doen. 2 april terugkomen. Nog twee dagen hard werken en dan zondag rustig aan naar Schiphol. We zien jullie maandagavond. Fijn dat je voor water zorgt. Een dikke knuffel van ons.
  2. Johan en Ria:
    Beste Anita en Wim.
    Het schijnt moeilijk te zijn er geheel zonder kleerscheuren vanaf te komen, maar wie weet, hoe het ons nog zal vergaan. Gaan we niet vanuit, maar toch...Ik heb het in het verleden ook eens gehad. Een steentje in het brood. Kies dwars doormidden. Nu zit daar een kroon. Was het bij jou ook zoiets Anita? Van die civetkatten lijkt ons ook wel weer leuk. We hebben ze op Bali eindelijk nog nooit gezien. Ja, over een weekje is het voor ons ook zover. Wij hebben Ailsa (Devi), onze Balinese vriendin, gevraagd Made, een chauffeur die we beide kennen, te regelen om ons op te halen bij de luchthaven. Dit voor volgende week Zondag laat, maar ze heeft nog niet gereageerd. Een beetje de cultuur. Andersom zou je dat direct doen. Fijn dat jullie het verder goed maken op ' Balo' (geintje) en kunnen genieten van het alles.
    Lieve groetjes,
    Johan en Ria.
  3. Lutz kuipers:
    Hoi,Hoi,
    Kunnen jullie een paar kronen meenemen voor mij? ik zit n.l. zonder kiezen. Zou moeten kunnen he'.
    Anita, ik doneer virtueel weer 25 euro. die krijg je dan nog wel van mij wanneer je weer in Nederland bent.
    Mocht je nog het horloge van mijn dromen tegenkomen, je weet wel welke ik bedoel zo,n zwarte van ca. 21 mm band en horloge evenbreed. die van vorig jaar was snel kapot. het glas welteverstaan. niet speciaal om zoeken hoor. nou dan weet je het wel weer denk ik.
    Hier alles goed , triest en mistig weer . groetjes en een knuffel Henk en Lutske.
  4. Elsi en Gerard:
    26 januari 2014
    Hoi Anita en Wim,
    Wat een kopie voor een kroon. In Nederland betaal je daar heel wat meer voor. Kan je wel je hele gebit laten reviseren daar! We zijn net thuis van een wandelweekend. De 2x 21 ,1 km. van Egmond. Zaterdag de zuid route over strand naar Bakkum en door de duinen terug naar Egmond. En vandaag de noord route over het strand naar De Kerf bij Schoorl en door de duinen via Bergen weer terug naar Egmond. Het was prima wandelweer. Tijdens de wandeling droog beide dagen en eind van de middag en de hele avond en nacht heeft het vreselijk geregend. Dus echt getroffen. Het is altijd een gezellige loop met als afsluiting een borrel en diner in het restaurant van de golfbaan in Heemskerk. Was weer een succes. We zijn wel wat stijf dus hangen we nu even op de bank naar sport te kijken. Verder gaat het hier prima. Fijn dat jullie het zo naar het zin hebben. Lieve groetjes Gerard en Els
  5. Ben en Mijo:
    26 januari 2014
    Lieve Mensen, weer een mooi verhaal en heel mooie foto's, vooral die van de tandarts. Jullie zijn wel echte onderhandelaars.
    Leuk van de eekhoorn, zitten er veel? In Den Haag is zelfs een eekhoornbrug, maar de eekhoorns gebruiken hem niet.
    Verder grauwe dagen, veel regen, en aan het eind van de week komt de zon, maar ook meer kou.
    Jammer van alle Prunussen, enz. die al zo mooi in bloei staan.
    liefs en genieten, hoor, die kroon, die komt er wel, Ben en Mijo