Balibode 9

31 januari 2014 - Sanur, Indonesië

Lieve familie, vrienden en alle andere Balibode lezers,

Helaas, ik net een redelijk lang verhaal geschreven maar door onverklaarbare oorzaak, ik drukte op het touch path, viel mijn hele tekst weg en moet ik overnieuw beginnen. We houden een beetje afstand van Puri Santrian, de Engelse vrienden van Egon en Ria zijn er heel erg druk mee, en als je met z'n vieren bezig bent loopt het niet zo lekker, dus blijven wij een beetje op de achtergrond en staan klaar als Ria ons nodig heeft. Anita voor een persoonlijk gesprek en ik houd de computer bij, Ria's nicht komt zondag uit Engeland en we hopen dat alles dan snel geregeld kan worden. Wij vermoeden dat de crematie dinsdag of woensdag zal plaats vinden en dat Ria eind van de week met haar nicht terug keert naar Vancouver Island. Als we niet bij Ria zijn zitten we met al onze Bumas vrienden op het strand en dat is erg gezellig, ook 's avonds gaan we met enkele stellen gezamenlijk eten op de markt en dan nog koffie op het strand, dat is erg gezellig en dan kunnen we ergens anders aan denken. Inmiddels zijn ook Hillie en Roeland gearriveerd en is de hele familie bijna compleet. Op het strand lekkere loempia's gegeten (zie foto's) en ook heeft Anita wat blootfoto's van ons geadopteerde kleinkind gemaakt.

Wij hebben zo langzamerhand al een lekker kleurtje en na volgende week gaan we er weer uit volle kracht tegenaan. Voor vandaag stop ik er mee, mijn tweede verhaaltje is wat anders dan het eerste maar ik denk dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn.

Groetjes en liefs van Anita en Wim

1. Johan en Ria:
    31 januari 2014
    Voorlaatste dag in Nederland. Al gauw komen wij nu ook de gelederen versterken op het front van het Bumasgebied. Koffers zijn gepakt en morgen op het troepentransport naar 'De Oost'
    We zien dat jullie nog niet omkomen van verveling dus denken we, dat het wel goed gaat komen.
    Groeten alvast naar onze bekende mensen en....
    Tot ziens op ons vertrouwde Bali.
  2. Lieke Huigens:
    3 februari 2014
    Hallo Anita en Willem,

Wat overkomt jullie toch allemaal!? Het overlijden van een dierbare vriend is een heel nare ervaring, maar jullie zullen je er wel goed doorheen slaan en de familie is waarschijnlijk blij met de ruggensteun die jullie bieden. Gelukkig lees ik ook dat de vakantie verder plezierig verloopt. Alweer een maand voorbij! De tijd vliegt hier ook, want Jaap zit weer in de medische molen. Hij heeft nog steeds veel pijn in zijn been, en de aderen blijken alweer dicht te slibben, ondanks de stents die in november geplaatst zijn. Ze willen nu gaan dotteren, op zo kort mogelijke termijn.
    Ik heb van de week een nieuwe laptop gekocht, want de oude was gecrasht. Helaas zit er geen dvd-speler in, dus ik ga dadelijk even in Wims bureau snuffelen of ik die oude brander zie. Ik kom verder nergens aan, hoor. Hopelijk vind je het niet erg.
    Veel sterkte voor jullie, Ria en familie, en verder toch nog een heel fijne vakantie.

Hartelijke groeten van
    Jaap en Lieke.

(Inmiddels ben ik op zoek geweest, maar ik kan de brander niet vinden. Geeft niet, dat komt wel een andere keer.)