balibode 4

14 januari 2014 - Sanur, Indonesië

Lieve familie, vrienden en anderen,

Vandaag, vrijdag om 15.00 uur een fikse bui van een half uur op het strand, bij het hotel zo'n 4.5 km verder niet, zeer plaatselijk dus. Vanmorgen het kleine meisje op het strand de helft van de kleertjes van Anoek gegeven, het waren er erg veel zodat ze wel gedeeld konden worden. Er zat een hemdje bij met hello Kitty, nu dat vond ze erg mooi, ze hield het voor zich en sprong in de rondte. Haar moeder was ook blij want nu heeft ze weer nieuwe kleertjes voor de kleine. Vanavond op de markt was er weer eens een lawaai programma waar je gek van wordt. Er staat dan een grote wagen soms met motoren soms met muziek enz. twee mensen spelen dan een zeer dom toneel stukje (net 2 kleuters) en leuteren een hoop onzin en iedereen wordt gek van de herrie. We waren dan ook snel uitgegeten en zijn snel weggegaan.  Inmiddels is het zondag en hebben wij weer lekker gegeten en een wandelingetje gemaakt om het weer te laten zakken. Vanmorgen kwamen Bambang, Suzy en hun kleinste Rara even langs de jaarlijkse donatie van buren vrienden en ons incasseren en ook nog wat kleding te krijgen. Rara wordt al een lekker grietje zie ook de foto´s die we gemaakt hebben. Bambang kon het geld goed gebruiken zijn moeder is afgelopen woensdag op Java overleden, dus donderdag met bus en boot er naar toe voor de begrafenis die vrijdag was en zaterdag weer terug naar Bali, reisjes van zo´n 10 uur. Rara was erg blij met de kleurpotloden en de stickers, maar ook de kleertjes leken haar wel wat.  Maandag de dertiende, vandaag hebben we een tripje gemaakt met Egon en Ria. We hebben Ubud en omstreken onveilig gemaakt. Allereerst een zilverwinkel bezocht, veel gezien maar niets gekocht door ons. Daarna naar een lokale markt een plaatsje verderop, daar woonde een serveerster uit het Puri Santrian waar E & R logeren, ze hadden met haar afgesproken om de shop van haar zuster te bezoeken, Anita heeft wat speldjes gescoord en een broek voor Janna, Ria wat andere dingetjes. Vervolgens moesten we de woning van haar in de desa bezoeken, lekker gezeten op een kleedje op de veranda, water gedronken en toen door naar Ubud. Daar weer wat gegeten en gedronken en daarna naar het ARMA museum, dat geweldig was. Veel mooie  dingen gezien, zie ook de foto´s en nog wat bijzonders, op gegeven moment kwam er een meneer in heel mooie sarong en bloes naar Anita, ze kwam met hem aan de praat en vertelde dat wij in 2004 ook een bezoek aan het museum hadden gebracht, toen ontmoetten we een z.g. tuinman die ons van alles wist te vertellen over het museum, ook bood hij ons wat te drinken aan, wat vreemd voor een tuinman maar ja hij had volgens zijn verhaal ook de hele wereld bereisd, dus tuinman dat geloofden wij eigenlijk niet.  Nu bleek dat deze meneer die we vandaag ontmoet hebben dezelfde was als tien jaar geleden hij kon zich het nog herinneren en wist ook nog dat we met drie personen waren. Lieke onze buurvrouw was er ook bij. Het was ook niet de tuinman maar Agung Rai de eigenaar van het museum en het hele complex, een goede doel stichting, een aantal bungalows voor de verhuur diverse restaurants rijstvelden en nog veel meer. Hij tracht op deze wijze het authentieke Ubud te behouden heel fascinerend. We hebben een hele tijd met hem gesproken en hebben beloofd de volgende maand nog eens terug te komen om alles te bekijken, het was een mooie dag en we hebben veel gezien. Kus van Wim en Anita

1. Hilly:
    14 januari 2014
    Goedemorgen , wat weer een mooie foto,s. Dus toch weer zeer plaatselijke buien. Kunnen we alle zorgen van ons af laten spoelen. Ach en als het maar een half uurtje is, dan doe ik het er voor. Wat is Raka een mooi meisje geworden. Ze zien er alledrie goed uit. Jullie trouwens ook. Konden we Bali maar een stukje hierheen halen, dan kwamen we vaker. Lieverds hier niet veel nieuws onder de bewolkte hemel. Alleen dat ik tot vrijdag moet stoppen met de medicijnen. De bijwerkingen zijn te groot. Vrijdag weer op appel komen. Hij heeft dit nog nooit meegemaakt en weet niet wat hij moet voorschrijven. Eerst overleg met apotheek. Ze zijn bang dat ik allergisch ben voor de stoffen die om en in de tabletten zitten om er een tablet van te maken, maar dit wordt verder uitgezocht. De bloeddruk was nog hoger dan voor die tijd. Hoop dat me spoedig wat beter voel. Wat dit is een aanslag op mijn lijf. Als ik de zon maar zie dan knapt het wel op. Zeker weten. Dikke kus en tot de volgende Balibode.
  2. Lieke Huigens:
    Hoi hoi,
    Is het echt alweer tien jaar geleden? Ja, die "tuinman" herinner ik mij nog heel goed, en de lekkere koffie. Het museum was inderdaad heel mooi en de tuin was schitterend, alles op loopafstand van ons hotel. Weten jullie nog dat Jaap en ik aanvankelijk ergens in de rimboe zaten, in een heel aftandse boel, en dat Anita ons toen opgehaald heeft? We moesten over een modderpaadje lopen met twee zware koffers, want een taxi kon er niet komen, en Jaap gleed uit. We arriveerden vies en moe bij jullie hotel en gelukkig was daar nog plaats; de rest van de vakantie verliep gelukkig zonder grote calamiteiten. Houden jullie ook maar goed de putjes, sloten en riolering in de gaten en kom, als het weer hier beter is gezond terug. Veel plezier en veel liefs van Jaap en Lieke.
  3. Johan en Ria:
    14 januari 2014
    Voor jullie al weer een 'goeden avond' en met zo hier en daar de kalongs, scherende tussen het struweel en op zoek naar vruchten. Hier precies op de middag met buiten nog te hoge temperaturen voor het jaar, maar ons hoor je niet klagen. Hier dan geen kalongs, maar wel veel vogels welke bij de voederplaats gratis en voor niets het voer komen claimen.Niet geheel zonder gevaar daar de sperwer, zo af en toe, ook zijn buit opeist. Dat is nu eenmaal de natuur. Leuk om te zien al die foto's. Vooral met dat meisje, zo blij met haar spulletjes. Hartverwarmend! Vinden wij ook leuk om te doen. Gisteren de mevrouw ontvangen die voor een maandje, via een organisatie, op ons huis gaat passen en ook Bo, een van onze malthezers, twee maal daags moet gaat inspuiten tegen suiker. Een heel gedoe al dat geregel. We zullen blij zijn om op 1 Februari op Schiphol te staan! De rest gaat vanzelf. We hopen wel, dat er nog een beetje goed weer is overgebleven. Zo te zien maken jullie alles op....
    Groetjes en gezond blijven.
    Johan en Ria.
  4. Rita Bongenaar:
    14 januari 2014
    Het is steeds weer leuk om van jullie te horen. Ik mis Bali wel een heel klein beetje nu ik de foto's zie maar a.s. Vrijdag gaan we naar Lanzarote en hopelijk vinden we het daar ook fijn. Leuk dat jullie ieder jaar weer vrienden daar ontmoeten zover van huis. Jammer van dat lawaai op de markt maar het eten blijft lekker en erg goedkoop. Hebben jullie kleertjes van Janna meegenomen? Fijn dat ze er zo blij mee was. We zien weer uit naar het volgende verslag en een knuffel uit het natte Leerdam.

Rita
  5. Bert Weezepoel:
    Hallo Wim & Anita
    Net weer terug uit mijn tweede vaderland Vietnam ,na vier geweldige weken, wil ik met het voelen van de kou hier wel weer onmiddelijk terug natuurlijk maar mijn Knuffel Brianne wil dat ik nog even blijf hi, hi.
    Het Zwitserleven gevoel is toch wel weer helemaal van toepassing voor jullie en af en toe een klein buitje moeten jullie maar voor lief nemen, toch!!!
    Blijf genieten van het mooie Bali het lekkere eten en vooral van de kleine dingen en de fijne momenten.
    Ik ga beginnen met aftellen en wij zien elkaar weer op 4 maart.
    Groetjes van ons Bert en Brianne.
  6. Lutz kuipers:
    Hallo Wim en Anita
    Hier dan ook ,een paar lettertjes van ons.We zijn blij voor jullie dat het weer genieten is.
    Wij herbben heel wat voore de kiezen gehad de afgelopen weken Binnen een maand 4 sterfgevallen in onze familie waarvan 3 neven en nichten en daarna nog een meisje van 23
    uit onze naaste familie. dat is moeilijk te verwerken in zo,n korte tijd. We wachten nu nog op een goeie kennis die ook het oordeel ongeneeslijk te horen heeft gekregen. we weten nog niet wat zijn verwachting is, maar een tumor in je hoofd en longen en veel uitzaaingen beloofd niet veel vrolijks.
    Ik ben helemaal vergeten jou nog een gift mee te geven voor je gezinnetje daar. is daar nog wat aan te doen of volgend jaar
    zeg het maar.
    Geniet nog van het mooie Bali, en een knuffel van Henk en Lutz.