De Balibode 26

31 maart 2014 - Beverwijk, Nederland

Lieve familie vrienden en alle andere lezers,

Inmiddels al weer een beetje gewend aan het normale leven nog even een laatste berichtje. Zoals Anita al schreef vrijdag nog een laatste strandbezoekje en daarna naar huis. Ella had met ons afgesproken dat de beloofde garnalen nog gegeten zouden worden en dat hebben we dus die dag gedaan, lekker king prawns met nasi puti en sambal matah, heerlijk en een uitstekende afsluiting van onze overwintering. Na de lunch terug naar het hotel, de laatste zaken inpakken de laatste foto's verstuurd en om vier uur bracht Nyoman de tuinman van Bumas ons naar het vliegveld. Onderweg vlak voor het vliegveld nog een flinke file, er was een bus in de fik gevlogen en die versperde de toegang tot het vliegveld, maar we waren mooi op tijd. Op het vliegveld weer van de voorkeursbehandeling voor frequent flyers gebruik gemaakt, het inchecken gaat dan veel vlugger en op Schiphol zijn de koffers het eerst uit het vliegtuig. Het vliegtuig zat bijna vol, dus niet meer dan twee stoelen voor ons beschikbaar, slapen viel dus niet mee, maar we hebben ons er doorheen geworsteld. Janna en Jeffrey stonden ons al op te wachten na een snelle vlucht, we zijn iets vroeger geland dan gepland, en toen naar huis waar het zonnetje lekker scheen.

Inmiddels heeft Anita al wat in de tuin gerommeld en heb ik zondag het gras gemaaid dus alles is weer als vanouds. We kunnen terug kijken op een heerlijke tijd op ons favoriete eiland en maken al weer plannen voor 2015.

Groetjes van ons beiden en tot ziens.

Anita en Wim

P.S. Bedankt voor de welkomstgroeten die we inmiddels gekregen hebben. De laatste foto's laten zien dat we echt thuis zijn.

1. C.F. von Stein:
    31 maart 2014
    Bedankt voor al jullie gezellige verhalen, het lijkt me heerlijk om daar te overwinteren met zo,n grote groep vrienden...en nu weer genieten van het mooie weer in Holland .
    Groetjes uit Klundert
  2. Jaap van Rheenen:
    Lieve allemaal.
    Heel erg bedankt voor de leuke berichten ,
    Wij kijken dan ook met liefde terug op de dagen dat we jullie allemaal op Bali mochten onmoeten ,
    hele fijne tijd weer in nederland .en hopende jullie allemaal weer terug te zien in Bali , lieve groetjes Mary en Jaap
  3. Lutz kuipers:
    31 maart 2014
    wat gaat de tijd toch snel. jullie Balitijd zit er al weer op.
    Fijn dat we alles toch een beetje mee mochten maken door middel van jullie verhalen. Ook dit jaar weer bedankt voor al jullie mails. knuffel van Henk en Lutz.
  4. Johan en Ria:
    1 april 2014
    Inmiddels alweer op Nederlandse bodem en weer bezig met tuinwerkzaamheden zie ik. Welkom in ons te warme Nederland, maar mij hoor je niet klagen. Ja, zelfs aan 3 maanden komt een einde. Jullie zijn best wel verwend wat dat betreft. Wij zijn al weer een maand hier en ook ik ben driftig met mijn tuin bezig en ook de botanische planten uit de kast te halen, te bemesten en zonodig van nieuwe grond te voorzien. Een hele klus! De mevrouw die tijdens onze vakantie op Bali op ons huis paste en voor de hondjes zorgde, dat overigens heel goed is gegaan, heeft wel de vissen in de vijver overvoerd. Bij thuiskomst samengeklonterde plakkaten visvoer, in verschimmelend toestand, uit de vijver gevist. Inmiddels was het water ook vergiftigd en is zonder zuurstof komen te zitten..... Gevolg, een grote vissterfte. Eergisteren de gehele vijver leeg laten lopen, schoongemaakt en opnieuw gevuld met water. Dit met de nodige toevoegingen. Hopen dat de rest in leven blijft.
    Zo zie je maar, dat verveling nog op grote afstand ligt. Gisteren ook nog al het mos uit de heidetuin verwijderd.
    Of wij dit jaar nog Bali gaan is nog onzeker.
    Het ga je goed.
    Groetjes,