Balibode 24

25 maart 2014 - Sanur, Indonesië

Hallo allemaal,

Zo schrijf je dat het leven rustig doorkabbelt en dan is er weer van alles te vertellen. Vrijdag was het geen stranddag zoals ik al schreef, na het shoppen bleef het kwakkelen, dus bleven we in Bumas. s'Avonds ging Anita met de club kip en spareribs eten en ik beloot naar de markt te gaan, sateh kambing eten en een sirsack of wel zuurzak te drinken ik heb gesmuld maar de anderen ook, ik ben niet zo in voor kluiven. Zaterdag en zondag weer als vanouds lekker weer en een mooie zee. Zaterdagavond naar een soort lokale soos voor Nederlanders geweest, er was een buffet  en live music van een paar oud Indiëgangers, leuke muziek en Hilly en Roeland hebben uitgebreid gedemonstreerd hoe je moet stijldansen, de rest danste allemaal potje potje, een lokale danswijze. Het buffet was helaas erg matig dus we waren blij zondag weer naar de markt te kunnen gaan  daar lekker te smikkelen. Zondag was weer een dag met een gouden randje, we waren met de hele Bumasclub aanwezig op het strand evenals heel veel locals, dus erg gezellig. Gezien de meeste Bumasmensen maandag vertrokken werden er cadeautjes uitgedeeld door zowel Norman of Nyoman onze strandstoelenverhuurder als door zijn schoonzoon en dochter van de nieuwe warung. De dames kregen allen een mooie sarong een armband en ketting, Anita en Hilly kregen ook nog een peper en zoutstelletje van kokosnoot  en wij werden uitgenodigd om donderdag in de warung te komen eten dan zouden ze wat bijzonders voor ons klaarmaken en dan pas krijgt Anita haar presentje, we hebben wat foto's geschoten en die zeggen voldoende. Vandaag maandag was het volgens ons de warmste dag tot nu toe, heel veel zon en een mooie zee. Hilly en Roeland waren met ons op het strand, de rest moest koffers pakken, dat hadden zij gisteravond al gedaan. Om half vier vertrokken we naar Bumas waar we om vier uur Hans en Lies uitzwaaiden, om half zes waren Jan en Gepke, en Wout en Froukje aan de beurt en om zes uur Hilly en Roeland. Wij hebben de deur op 1 januari open gezet en sluiten hem op 28 maart en dan is het over. Vanavond, maandag waren we door Ella Heeres, onze Heemskerkse vriendin die haar auto bij ons in de garage heeft gestald, uitgenodigd om op het strand king prawns, ofwel grote garnalen te gaan eten. We haalden haar om kwart voor zeven op bij haar hotel en fietsten naar het strand. Ter hoogte van het Hyatt hotel ( voor insiders bekend een rustig donker stuk weg ) fietsten we achter elkaar, Anita voorop, Ella in het midden en ik achteraan. Plotseling kwam mij een brommer voorbij gestoven, de achteropzitter boog zich op zij en griste Ella's tas uit haar fietsmandje voorop haar fiets en sjeesden er vandoor, ik ging er nog achteraan maar had geen kans. In de tas haar beurs, ze had net gepind foetsie 2.000.000 rupiah, ongeveer € 120,00, haar fotocamera, safesleutel en haar pinpas, dus veel consternatie. Wij terug naar haar hotel, pas geblokkeerd en Heemskerk op de hoogte gesteld. Toen toch nog maar even eten bij Luthus op het strand en daarna terug naar huis om de Reislogger te schrijven. Die is nu klaar, nog even de foto's downloaden en dan naar bed.

Groetjes van ons beiden.

1. Ben en Mijo:
    25 maart 2014
    Wat een ellende, die tas, je ziet dat zo iets overal gebeurt.
    Jullie hadden de warmste dag, hoeveel graden is het dan?
    Hier nog steeds mooi weer, de wandeling is al gemaakt.
    Geniet de rest van jullie verblijf, en liefs,
    Ben en Mijo
  2. Hilly:
    25 maart 2014
    Bah,bah,bah, wat een nare ervaring. Wij maar tegen elkaar zeggen: nou zitten ze lekker aan de garnalen,dus helemaal niet. En dan de schrik die je krijgt. Wat een mooie avond had moeten worden, werd dus een zwarte avond. Hopelijk kunnen ze niks met de pinpas. We hebben een hele goede terugreis gehad. Neem naar het vliegveld vrijdag even een flesje water mee,drink het leeg voor je het af moet geven, want een flesje water kost er 30.000 roepia. Tel uit je winst. 19 liter kost de helft. Lieverds we hebben het hartstikke leuk gehad. Bellen volgende week gauw een keertje. Het is hier verrekte koud. De kachel maar een graadje hoger gezet. Heb vanmorgen mijn zwemuurtje gemist. Dikke kus van ons. P.s. De badkamer is heel mooi geworden.
  3. BETS:
    25 maart 2014
    Volgens mij hebben jullie weer een fantastische tijd gehad, jammer dat er dan op laatst nog zo'n naar akkevietje moet komen. Geniet nog een paar dagen en het wordt hier ook volgens de berichten een betere temperatuur dus is de overgang niet zo schokkend.
    Heb je trouwens nog een idee hoeveel foto's je gemaakt hebt.

Geniet dus nog even, groeten
    Bets
  4. Lieke Huigens:
    26 maart 2014
    Hoi hoi buurtjes,
    Wat is het weer omgevlogen, he? Ik hoop dat jullie toch wel weer graag thuiskomen, en dat het weer hier niet tegenvalt. Het is momenteel een beetje fris, maar toch lang niet slecht. Ik ben druk bezig geweest met de oprit, en ben nu stijf en stram van het vegen en sjouwen met zakken zand. En nu de rest van de tuin! Dat wordt nog even een klus, maar ik heb er nu toch wel zin in. Wanneer zijn jullie precies in Beverwijk? We wensen jullie in ieder geval een goede en comfortabele terugvlucht en tot binnenkort.
    Groetjes van Jaap en Lieke.
  5. Mieke:
    28 maart 2014
    Tot gauw goede reis leen en mieke