Balibode 21

14 maart 2014 - Sanur, Indonesië

Hallo Hallo,

Dinsdagmorgen om 6.00 uur stonden er hier 9 fietsers klaar om naar de zonsopgang te gaan kijken. Van Roeland kregen we allemaal een rode pet met I Amsterdam erop, een bonte verzameling van mensen. Na een groepsfoto voor Bumas gingen we op pad. Althans Wim sprong op zijn fiets en ging er als een speer vandoor met 4 achtervolgers de rest kwam een paar minuten later, die moesten eerst hun foto toestel opruimen. De zon kwam prachtig op en wel in 2 minuten, daarna over een pad langs het strand op naar het eind van Sanur naar een belangrijke tempel. Daar  weer veel foto's gemaakt met het opgekomen zonnetje en nog wat nevel, heel apart. Er was ook een grotje met een boedha erin en even verderop een gedenkteken voor de mensen van een vliegtuig ongeval in 1964 met over de honderd doden, dat kunnen ze hier goed en het wordt ook onderhouden. Na afloop over een achterweggetje terug naar Luthu's voor een gezamenlijk ontbijt. Dit alles voor herhaling vatbaar, erg leuk. Vandaag (woensdag) ging Bert alweer  weg om naar Vietnam te gaan voor nog 3 weken. Wij hebben lekker lui op het strand vertoefd. Inmiddels is het donderdag avond en hebben we een gesprek met Eka van Bumas gehad en haar betaald. Voor volgend jaar de zelfde prijs bedongen bij gezond zijn en blijven. Hilly en ik zijn vanmorgen bij de kapper geweest, bij Hilly ging er een halve centimeter af en dat viel iedereen op en bij mij meer dan een en jammer ze zien het amper maar het zit wel weer lekker hoor. Het wordt hier nu wel wat stiller er gaan steeds meer mensen naar huis en er komen niet zoveel nieuwe, lekker rustig zeggen we dan. Op het strand blijft het gezellig en lezen we fijn een boek. Zo, dat is het weer vette kus van ons.

1. Johan en Ria:
    14 maart 2014
    Tenslotte, komt voor jullie dan ook het einde in zicht. Wij zijn al weer aan Holland gewend en ik ben gisteren al weer met de hogedrukreiniger aan het stoeien geweest om het terras voorjaars gereed te maken. Het zonnetje brande de afgelopen week al lekker en in een hoekje van onze tuin was het een goed toeven en kon zo afentoe het Balikleurtje nog even gaan onderhouden. Dat tempeltje met die Boedha (belangrijke zeetempel), daar waren wij met donkere maan en er was toen een mooie ceremonie gaande.
    In dat grotje gingen stelletjes naar binnen en werden daar door een priester met heilig water besprenkeld (gedoopt). En ook daar omheen was er van alles te doen. Denken er met weemoed aan terug en hebben nu enkel nog maar een Skypeverbinding met onze Balinese vrienden. Je zou zo weer in het beeld willen stappen.
    Lieve groetjes,
    Johan en Ria
  2. Rita Bongenaar:
    14 maart 2014
    Wat hebben jullie leuke dingen gedaan deze vakantie. En ook erg gezellig dat er zo veel mensen zijn die jullie kennen. Op deze manier is het steeds thuiskomen op Bali. Jammer dat er nog maar 2 weken over zijn maar met jullie hebben wel weer fijne herinneringen aan deze vakantie. Hier is het prachtig weer en we hebben al heel wat keertjes buiten gezeten ook om ons Lanzarote kleurtje een beetje bij te houden. Wij zijn inmiddels al weer 2 weken terug dus we zitten weer helemaal in het ritme en weer snel gewend. Sorry dat ik lang niets van me heb laten horen maar je weet hoe het gaat als je op vakantie bent. Druk met je zelf en alleen maar genieten. Leuk dat de vakantie voor volgend jaar alweer geboekt is en nog wel voor dezelfde prijs. BOFKONTEN.....Mensen geniet nog maar heel veel en we wensen jullie een hele goede reis terug en als alles weer thuis op rolletjes loopt dan bellen we weer voor een afspraak om weer lekker bij te kletsen. Groetjes van ons beidjes uit Leerdam en een knuffel natuurlijk.
    Rita
  3. Hilly:
    14 maart 2014
    Je zou ook in de war raken met deze dagen. Nou wij stonden maandagmorgen om 6 uur klaar. Zeker iets gemist dinsdagmorgen.
  4. C.F. von Stein:
    14 maart 2014
    Dank jullie wel voor al die gezellige verhalen, we hebben echt mee genoten van jullie vakantie. Misschien denken jullie volgende week Freek tegen te komen, maar dat is niet zo, zijn tweelingbroer vliegt dinsdag naar Bali , hij heeft ook ooit eens in Bumas gelogeerd, dus misschien komen jullie hem daar in de buurt tegen. Geniet nog lekker daar, ik hoorde vanmorgen vertellen, dat wij volgende week sneeuw krijgen ????
    Je zou dan zo zin in Bali krijgen,
    Groetjes en tot horens....