Balibode 20

11 maart 2014 - Sanur, Indonesië

Lieve allemaal,

We hebben drie heerlijke dagen gehad met z'n vijven, donderdag om 10.00 uur stond ons vervoer voor de deur en kon de reis beginnen. Eerst een uurtje rijden en naar Padang Bay, een prachtig dorpje waar de boot naar Lombok vertrekt. Hier zijn we een ons bekende heuvel opgelopen om op een zeer idyllisch strandje te belanden. Na wat onderhandelen (zoals altijd nodig hier) vijf stoelen gehuurd om lekker uitgestrekt van al het moois te genieten. Vier van de vijf (Hilly zag het niet zitten) hebben heerlijk als dolfijnen in de hoge en ruwe golven gedoken, dit was echt genieten. Zie foto's, we hebben er maar 238 gemaakt deze dagen. Na een paar uur een hapje eten, waar ik een bedorven pizza kreeg en als drie mensen hem niet moeten mankeert er echt iets aan, alleen vonden ze het niet nodig om er iets aan te doen en werd er een beetje schaapachtig om gelachen. Ik heb hem niet gegeten en wat rijst en groente van Hilly genuttigd. Na nog een uurtje karren kwamen we na drie keer vragen een bordje tegen met ons adres voor twee nachten, Sudanita het lag echt aan het eind van de weg in de middel of nowhere. Een lief huis met nog lievere bediening en  een hond (boy) die door Bert werd verwend tijdens het eten. De tuin was ook mooi en het was er erg stil, dood stil. Als maaltijd kregen we om 18.00uur een lekkere nasi goreng met emping en kroepoek, Later op het terras (met uitzicht op de Gunung Anung) kennis gemaakt met Gede, onze gids voor de volgende dag. Na het ontbijt op wandeltocht door het gebergte en de rijstvelden met prachtige vergezichten en kleine paadjes. Voor Roeland iets te moeilijk die vond dat hij een buikschuiver moest maken en zo'n vijf meter naar beneden moest glijden. Alles is weer goed gekomen en we konden weer verder. Na drie uur wandelen weer thuis en later naar Amed , een klein strandje waar we hebben gegeten en lekker gezwommen. Wim heeft ook nog gesnorkeld en ik ook er waren mooie vissen het koraal was dood. Roeland en Bert zijn echte beginners en moesten eerst leren adem halen en stikten er zowat in, maar goed ze hebben het geprobeerd. Na een paar uurtjes weer terug naar ons huis waar een lekker verrassings menu klaar stond. We kregen roedjak (indisch zuur) sate lilit van varkensvlees en heerlijke groenten met kokosnoot en ijs toe. Alles met liefde klaargemaakt en heel smakelijk. De volgende morgen stond onze eigen driver er weer en gingen we om 10.45 uur weer op pad. Eerst naar een woning van de koning en daarna naar Amlapura voor een van zijn twee buiten paleizen , in deze tuin worden veel foto's gemaakt door aanstaande bruidsparen. Op de foto's is te zien hoe prachtig het hier allemaal was. Het weer doet ook goed zijn best en is nu heel erg mooi. We zijn ook nog naar een lokale markt geweest en hebben leuke offerbakjes gekocht en ik een parapluutje voor in de tuin. Na dit bezoek gingen we terug naar Bumas waar we om 16.30 uur aankwamen, moe maar erg voldaan na drie heel gezellige en leuke dagen. Lieve mensen we sturen hem nog een keertje want de helft was weg gevallen vanmorgen, hopelijk gebeurd het niet weer, dikke kus van ons.

1. Jaap en Mary:
    11 maart 2014
    lieve allemaal . wat een prachtige foto's ,wij zitten hier mee te genieten ,we hopen dat de Boeddha van Hilly geluk gaat brengen , volgende week heb ik een scan . heel veel liefs van ons , Dikke kus voor Hilly ,Anita en Ria , Als ze nog in Bali zijn .
    Jaap en Mary
  2. Lieke Huigens:
    11 maart 2014
    Wat heerlijk allemaal. Gaan jullie nog meer island hoppen? Nog een paar heerlijke weken daar. Wat gaat de tijd snel, hè? Hier loopt het allemaal wel redelijk, en we hebben genoten van een paar prachtige voorjaarsdagen. Tot later,
    liefs van Jaap en Lieke
  3. Lutz kuipers:
    11 maart 2014
    Wat leuk allemaal, dat je na veel vacanties daar, nog steeds nieuwe dingen kunt beleven. geweldig.
    we zijn al druk in de tuin en genieten van onze nederlandse zon . en zijn helemaaaaaal niet jalours. jaaaaaa dus.
    liefs van ons
  4. Hilly:
    12 maart 2014
    Was dit nou jouw hele verhaal?
  5. Elsi en Gerard:
    14 maart 2014
    zo te lezen is het genieten daar. Hadden jullie het reisje naar Lombok via een reisbureautje geregeld of allemaal op eigen houtje? Zo zie je nog eens wat. Nog heel veel genieten. Voor jullie het weten moeten jullie weer naar huis.
    Lfs Els