DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 19

4 maart 2016 - Sanur, Indonesië

Lieve familie en vrienden,

Al weer drie dagen verder, na onze bode nr 18 is er niet veel gebeurd. Zoals we al vermeld hadden was ons visetentje in Jimbaran heel erg in de smaak gevallen bij Wybe en Lily, dus hadden we al direct besloten dat nog eens een keertje over te doen en dat was dan weer op dinsdag, weer een kort tochtje en daarna op naar de vis. We zijn dus eerst naar Uluwatu geweest, het meest zuidelijke punt van Bali, daar staat een groot tempelcomplex boven op de rotsen, wij zijn er al vaker geweest maar het blijft imponerend. We hadden nog een vijfde passagier mee genomen Marlies uit Duitsland, haar kennen we al jaren en zij wilde graag mee vis eten.  we vertrokken weer om 1 uur vanuit ons hotel, het was prachtig weer dus genieten maar. Onderweg wist Ketut een leuk Balinees restaurantje waar we heerlijk geluncht hebben toen op naar Uluwatu waar we het troffen er was net een grote ceremonie, dus veel prachtig aangeklede mensen, we hebben dan ook weer een paar mooie plaatjes kunnen schieten. Om ongeveer half vier terug naar Jimbaran, daar aangekomen rook het niet erg lekker, de lucht van de vis in was niet om vrolijk van te worden maar binnen in de visafslag rook het iets aangenamer, we kochten een red snapper van 2,2 kg en bijna 1,4 kg garnalen, nadat alles gebakken was hebben we met z'n zessen alles op gegeten, het was weer heerlijk. Woensdag een saaie dag behoorlijk veel regen dus niet naar het strand, wel koffiedrinken en even op ziekenbezoek bij Ton en Ellen, Ton had al een paar dagen hoge koorts en hoestte behoorlijk. Hij knapte weer een beetje op maar was ook vandaag donderdag nog niet op het strand. s' Avonds was het droog en zijn we naar de markt geweest. Vandaag donderdag gingen we om half tien naar het strand, daar aangekomen begon het enorm te waaien en regenen. Norman was er niet, hij had wel alle parasols open geklapt en de kussens neer gelegd, maar hij moest naar een crematie. Omdat het weer zo slecht werd hebben wij met z'n drieen alles opgeruimd om ongelukken te voorkomen. Wij terug naar het hotel en ja hoor na een half uurtje knapte het op en togen wij weer strandwaarts, de parasol weer uitgeklapt en de kussens neer gelegd, verder een lekkere dag met in de middag weer een buitje. Morgen zien we wel weer wat het wordt

Liefs en groetjes van ons beiden.

P.s. Ons internet is wat verbeterd, ik kon een filmpje downloaden over het eten in Jimbaran vorige week, de film van deze week lukte niet, dat probeer ik nog wel een keertje

1. BETS:
    4 maart 2016
    Ik zie dat jullie nog volop genieten, houd het nog maar een maandje zo.
    Dat wordt trouwens straks thuis lijnen na al dat overvloedige eten, hoewel de foto's wijzen uit dat jullie toch niet zoveel aanleg hebben om aan te komen.
    Hier is het op dit moment heel slecht, deze winter bijna geen kou gehad en nu sneeuwt het en een koude rot wind. Dus nogmaals blijf maar even zitten waar je zit.
    Dinsdag is eindelijk de overdracht van m'n huis geweest, eindelijk er van af.