DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 17

26 februari 2016 - Sanur, Indonesië

Hallo everybody,

25 februari schrijven we en het is weer donderdagavond, dus moet er weer geschreven worden. Even het weerbericht voor de belangstellenden, het is nog steeds heerrrrlijk warm, misschien wel een beetje heet maar we komen de dagen wel door. Zo nu en dan hier en daar een buitje, meer daar dan hier gelukkig. Dinsdagmiddag maar weer een tripje gemaakt, dit keer stond de Big Garuda op het programma en lekker vis eten in Jimbaran. De Wishna met Garuda is nog lang niet klaar, er staan diverse delen uitgestald en dan kun je goed zien hoe groot hij wordt. Ook de betonnen onderconstructie is al behoorlijk hoog en die kun je al in Sanur zien. En dan te denken dat het geheel ruim 140 meter hoog wordt dat is 20 meter hoger dan het vrijheidsbeeld dus er moet nog flink gewerkt worden, zie ook de plaatjes. Daarna naar Jimbaran, op de lokale vismarkt een kilo grote garnalen gekocht en een red snapper van ruim 1,6 kilo Die werd vakkundig schoongemaakt en vervolgens is alles buiten de visafslag gegrild. We hebben heerlijk gegeten en gaan het volgende week nog een keertje doen, dan gaan we ook nog even naar de tempel in Uluwatu. Woensdagochtend op de fiets naar het kantor emigrasie in Denpasar om een digitale foto te maken en vingerafdrukken van alle tien vingers voor ons verlengde visum, de hele procedure vergde nogal wat geduld maar met       1 1/4 uur was alles gepiept en konden we terug fietsen naar Sanur waar we om half een weer op het strand waren. s' Avonds met Graham en Jan , Engelse vrienden en Lily en Wybe op het strand pizza gegeten, ook erg lekker en heel gezellig. Vanochtend afscheid genomen van Peggy en Roland die weer terug gaan naar hun huis in Frankrijk. Daarna naar het strand waar door de toen al aanwezige strandgasten afscheid was genomen van Loem, de helaas overleden was, Loem was al een paar dagen niet in orde en hij heeft het helaas niet gehaald. Dit was een Balibode met veel geklets over eten en misschien nog meer onbenulligheden, maar ja meer kunnen we er niet van maken, dus maar weer tot de volgende keer.

1. Lieke Huigens:
    26 februari 2016
    Altijd eten en verder leven als een god in ... Bali. Dat klinkt zo slecht nog niet. En als ik moet kiezen tussen een Balinese regenbui of één in Nederland, dan weet ik het wel. Veel plezier nog en tot later.
    Lieke
  2. Jeffrey:
    Klinkt allemaal goed !!
  3. Lutz kuipers:
    wat jammer voor Loem. dat hij /zij het niet gehaald heeft.
    hier alles goed . koud en gisteren sneeuw. Woensdag mijn78 ste verjaardag
    gevierd met veel onverwachte gasten, was leuk maar wel druk.
    wij eten vadaag ok vis. maar vast niet zo lekker als op Bali.
    maar daar moeten wij dan maar mee leven.
    geniet nog maar en lekker eten en fietsen enz.
    groetjes van ons. Luts en Henk.
  4. Johan en Ria:
    26 februari 2016
    Ja, het is meestal in deze tijd dat Nederlandse overwinteraars, waartoe wij ook behoorde, ook weer opbreken. Is het gevoel van, wij horen nu niet in Nederland te zitten, tenminste ook weer voorbij. Ans en Nol zijn op dit moment ook al weer met det de terugreis bezig. Wie is Loem? Het vorige jaar zijn wij, op jullie advies, nog naar Jimbaran geweest. Weet je nog? Valt me nog mee dat ze nog steeds aan de Garuda aan het bouwen zijn. Moeten ze straks al vanaf de luchthaven, hoog boven alles, kunnen zien.
    Van de honger zullen jullie niet omkomen en de warmte... Heerlijk toch.
    Geniet er nog maar van. In Nederland moet je nog even niet zijn.
    Groetjes,
    Johan en Ria
  5. Wim Louwen:
    26 februari 2016
    Loem is de broer van Pia