DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 16

23 februari 2016 - Sanur, Indonesië

Lieve familie en alle overige Balibode lezers,

Maandag 22 februari, we zijn al weer ruim over de helft en deze keer weinig belevenissen. ook afgelopen vrijdag niet veel gebeurd het was  wel garnalendag dus lekker gesmikkeld. Toen we bij Ari Putri aankwamen stond Ibu Mas ons in de hal op te wachten en ze nodigde ons uit voor een plak verjaardags cake en een drankje, ze was 65 geworden ook de andere longstayers kregen dezelfde behandeling erg gezellig. Die avond met Lily, Wybe, Ellen en Ton op het strand gegeten bij Jack fish, een topper in vis bakken op de barbecue. Wij hadden een heerlijk stuk mahi mahi een geweldige vis met rijst groente en een heerrrrlijke sambal het was dus smullen. Zaterdag en zondag waren erg drukkend de temperatuur is steeds rond de 33 graden en ook zo nu en dan nog een buitje of een onweersbui, maar het blijft genieten. Ook een nieuw fenomeen op het strand, Norman kwam zondagochtend om zeven uur op het strand en toen hadden enkele strandgasten al stoelen gereserveerd door er om zes uur al handdoeken neer te leggen Norman zei dat hij dubbel lag van het lachen, maar er is er maar 1 die de stoelen verhuurt en die bepaalt aan wie hij verhuurt en hij was het dus niet eens met deze maatregel. Bij de foto's ook een paar plaatjes van een soort leguaan die op een boomtak zat op het strand hij was tam en was van een Australier, maar het zijn leuke plaatjes. . De overige foto's zijn o.a. nog van onze villa in Lovina met de bijvertrekken. Vandaag weer een gewone maandag maar ook deze dag weer ceremonies, ten eerste volle maan, maar het was ook lontong dag, dan eet iedereen op Bali lontong, dat is kleefrijst gekookt in blad, zie ook de foto

Anita en Wim

1. Johan en Ria:
    23 februari 2016
    Beste Anita en Wim,
    De verveling slaat bij jullie nog lang niet toe en elke dag is toch weer iets anders. Ja we missen het wel. Met Ria gaat het elke dag weer een beetje voorwaarts. Moet haar zelfs zo af en toe tot de orde roepen. Zelf wat gezondheidsproblemen. Van Vrijdagavond op Zaterdagnacht met een heftige bloedneus naar de huisartsenpost. Stopte maar niet. Voelde me al een tijdje niet zo lekker. Alsof er een band werd aangetrokken rondom mijn hoofd. Bloeddruk was wel wat te hoog. Nu met een extra medicatie lijkt het wel weer beter te gaan. Er is bij jullie binnenkort ook nog een complete zonsverduistering. Wist je dat? Vanuit hier worden er speciale reizen georganiseerd, o.a. met onze ruimtevaarder Kuipers. Ben benieuwd wat de Balinezen er mee gaan doen.
    Dan maar weer de groetjes, ook aan bekenden,
    Johan en Ria
  2. BETS:
    24 februari 2016
    Hallo Wim en Anita
    Je schrijft niet veel beleefd maar ik denk dat bij jullie alle dagen verschillen in de goede zin des woord. Geweldig dat jullie zo genieten en zo af en toe een buitje is goed voor de stof. Wat ook weer een mooie foto's, lijkt het zo of trekken jullie er meer op uit als vorige jaren.
    Groetjes Bets
  3. Vincent van der Klei:
    24 februari 2016
    Hier alles ok, gisteren lekker gegeten bij de Febo, Geertje was er nog nooit geweest, maar ze vond de frikandellen speciaal heerlijk met veel sambal om en om, anders wilde ze naar die heerlijke McDonald's zei ze!
    Ik weer toegegeven natuurlijk, dat begrijpen jullie, het voordeel van Febo is (lekker goedkoop mensen, misschien ook een goede tip voor overwinteraars in Bali) dat je gezellig wordt geholpen door goed opgeleid personneel met weinig levenservaring, dat scheelt.
    Verder APK afspraak gemaakt voor de Citroen van Geertje, is altijd weer een bijzondere gelegenheid om mee te maken, vaak kom je bekenden tegen bij de balie en dan wordt er natuurlijk een bakkie gedronken, lachen jongens!
    Ook een excursie naar een azc gebracht, daar wonen allemaal moslims die het maar niks vinden dat ze nog geen salaris krijgen en nog niet in Bloemendaal wonen!
    Ik vertelde ze dat ze even geduld moeten hebben dat een door de Gemeente betaalde huurhuis-en jawel Salaris-financielle bijdrage meubilair en wasmachine en gratis schoolspullen etc er spoedig aankomen!
    Ik ben zo blij voor ze!
    Er schijnen nog 300 miljoen liefhebbers naar Europa te willen komen en dat kunnen wij makkelijk faciliteren!
    Nou mensen, dit was het eerste ,LUL MAAR WAT IN DE RONTE BULLETIN, ik hoop dat jullie het leuk vonden!
    Kus voor alle bekende en onbekende landgenoten, vrienden van Wim en Anita in Bali.
  4. Wim Louwen:
    25 februari 2016
    Vincent, genoten van je BULLETIN, we wachten met spanning op de volgende. dikke kus.