DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 15

19 februari 2016 - Sanur, Indonesië

Hallo Balibode lezers,

Daar gaan we dan weer, onze belevenissen vanuit Lovina en Sanur. zoals ik al schreef stapten we dinsdagochtend om zes uur in ons bootje om de grote oceaan op te gaan, ook de chauffeur Ketut ging mee, het was ook voor hem de eerste keer. Lily klom als eerste in de boot en maakte bijna een doodsmak, de boot was veel dieper dan zij verwachtte dus maakte zij bijna een fatale misstap, Anita volgde, vervolgens Wybe en ik ging als laatste de boot in en toen varen in het donker, dus de eerste foto's zijn een beetje donker. Na een kwartiertje varen kwam de eerste dolfijn in zicht en er volgden nog zeer velen, Fraaie sprongen en een heel bijzonder gezicht. Helaas was de accu van de camera na een half uurtje leeg en kon ik de grote scholen niet meer fotograferen, een foutje van de fotograaf. Dus op de foto's is soms iets te ontdekken en soms is het alleen maar water, helaas pindakaas. Het filmen met de camera ging ook niet best, maar heel verrassend op mijn derde poging heb ik toch nog een dolfijn kunnen filmen , als je het filmpje start begint het met de springende dolfijn en daarna alleen nog water. Ik zal proberen dit filmpje te plaatsen, maar gezien het zwakke internet zal het wel niet lukken. Na twee uurtjes vroeg onze kapitein of het voldoende was en wij beaamden dat dus terug naar de kust en het hotel voor een ontbijtje. In gezamenlijk overleg hadden we besloten om naar Permuteran te rijden daar waren we vroeger ook al eens geweest en daar hebben we heerlijk gesnorkeld en koraal bekeken Het resort waar we toen logeerden had inmiddels een renovatie gehad en zag er goed uit, maar de prijzen waren ook een beetje gestegen. Tegen vieren terug naar Lovina, een tafeltje gereserveerd voor de avondmaaltijd en even uitrusten in onze kamer. Heerlijk gegeten en vroeg naar bed, het was een lange vermoeiende maar heel geslaagde dag. Woensdagochtend na het ontbijt aanstalten gemaakt om terug te rijden naar Sanur, onderweg wilden we nog een witte liggende Boedha bekijken onze chauffeur wist niet van het bestaan, hij moest ergens onderweg in de bergen zijn. Na wat vragen bleek dat we op de goede weg waren maar we wisten niet war, dus goed uitkijken. en toen ontdekten we een groot nieuw huis met een nog groter hek er voor, we reden er voorbij maar omdat we het huis niet goed hadden gezien keek Anita een stukje verder achterom en toen zag zee het huis met wat wits er voor, Ketut keerde de auto en we reden terug. En ja hoor het huis was een tempel en de grote witte Boedha  lag in de tuin, zie de foto's, maar inmiddels was de camera weer leeg en kreeg ik een booster van Ketut om hem op te laden dus kon er na een half uurtje weer gefotografeerd worden Een stukje verder koffie gedronken tussen de rijstvelden en later gegeten in een echte Balinese warung waar we een lekkere nasi campur gegeten hebben. Om drie uur waren we terug in Ari Putri even uitgerust en vervolgens met onze buren hier hun reisje naar Flores geregeld, waar heel verrassend voor hen hun vlucht maar liefst 900.000 rupiah goedkoper was dan onze vlucht, door een speciale promotion. Ik kon mijn vlucht niet omboeken, de dame van het reisbureu zei oh no you are very rich. Ook nu weer helaas ...... Vandaag weer een gewone dag naar het strand, het is hier de hele week al stralend weer geweest en de temperatuur is rond de 33 graden. Zo dit was het dan weer voor deze keer en tot dinsdag. Er is ook een videotje toegevoegd, het is wat moeilijk te openen, maar even geduld en dan zie je Flipper springen , het commentaar is van Lily

Anita en Wim

1. Jos Burgwal:
    19 februari 2016
    Prachtig verhaal,mooie foto,s ,en de video lukte ook.
    De mevrouw van het reisbureau had gelijk, jullie zijn rijk, althans jullie leven als miljonairs!
    Geniet er van .
  2. Rita Bongenaar:
    19 februari 2016
    Wat een leuke reisje naar Lovina. Zou er jaloers op worden!! Wanneer gaan jullie naar Floris? Zijn jullie daar al eens geweest? Wat erg voor jullie vriendin dat haar pols gebroken is want dat is toch een beperking. Fijn dat het inmiddels weer droog is zodat jullie weer op de markt kunnen gaan eten. Groetjes van ons beidjes en tot de volgende keer.
    Rita B
  3. BETS:
    19 februari 2016
    Nou jongens jullie genieten wel, heerlijk. En nog steeds weer nieuwe belevenissen, fijn te horen dat alles zo goed gaat en we genieten een beetje mee, met al die mooie beelden.

Groetjes Bets
  4. Lutz kuipers: