DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 14

16 februari 2016 - Sanur, Indonesië

Lieve familie, vrienden en vriendinnen,

Inmiddels zit op het terras van mijn bungalow bij Puri Bali in Lovina. Na een tochtje van vanochtend 08.15 uur tot ongeveer 14.00 uur vanmiddag, zo lang doe je over ongeveer 100 km als je wat wilt zien enz. kwamen we vermoeid maar voldaan aan in ons hotel. Wybe moest langs bij Holland Bakery in Denpasar om lumpurs te kopen en gelukkig had de winkel die dingen dus hij was heel tevreden. Lumpurs zijn ''kleine" hapjes met rijs en wat lekkers gewikkeld in bananenblad. Na nog een klein uurtje rijden koffie drinken met lumpur, erg lekker. Ook Ketut onze chauffeur vond ze lekker. Daarna weer in de auto onderweg naar de Botanical Garden , ik heb daar niet zo'n beste herinnering aan, ik ben daar drie jaar geleden door mijn knie gegaan toen we er met Egon en Ria waren, maar ik hield me dapper en we hebben daar een stukje gewandeld, maar helaas toen begon het te regenen en hebben we het overige deel met de auto afgelegd. Wybe en Lily waren er nog nooit geweest en vonden het ook mooi. Ketut heeft een kamer naast ons en al vlug waren we geinstalleerd bovendien had hij een "vriend" die bemiddelde en dus hebben we ook de dolfijnentocht morgenochtend geboekt. Om 05.30 uur wordt er op de deur geklopt en om 06.00 begint de dolfijnenjacht, wij zijn benieuwd. Puri bali is een redelijk resort en voor het grootste deel net gerenoveerd, de verflucht is nog niet weggetrokken. We hebben een mooie kamer en een gloednieuwe badkamen met douche toilet en wastafel. Alles keurig netjes en heel schoon en dat voor net  € 20,00 dus een heel schappelijke prijs. Zo meteen gaan we een hapje eten en daarna naar de ceremonie, dun nu even stoppen en daarna vertellen we verder. Het even stoppen duurde een dag, de ceremonie stelde niets voor, dus na het eten tegen negenen naar de kamer en slapen maar, tenslotte zouden we om 05.30 uur gewekt worden. Dat lukte en dus met slaperige koppen naar de boot, hoe dat alles verder afliep vertellen we in de volgende Balibode. Nu nog even onze verdere belevenissen van afgelopen week. Het weer was weer wat wisselvallig en veel regen, vrijdagavond heerlijk gegeten bij Anna, Wybe had ayam opor, kip met kokos en wij drieen hadden een heerlijke sateh lilit, hij was ronduit geweldig, na afloop direct terug naar het hotel want het hoosde weer eens, dus geen ijsje of ijskoffie. Zo nu gaat Anita nog even verder met haar belevenissen en die zijn van zondag, we husselen de dagen lekker door elkaar. Eerst naar Luthu's voor koffie en mijn haar laten knippen, ik ging tenslotte een paar dagen uit. Bij thuiskomst vond ik een aangeslagen Irene en Peter, zij hadden geld gewisseld naast het reisbureau en die gast wist hem toch op een of andere manier geld te ontfutselen. Hij had zo'n 36 euro tekort  van de honderd, je moet maar lef hebben . Ik met Peter terug naar die jongen hij verwachte er niets maar dan kent hij mij nog niet. Je moet net zo brutaal zijn als zij zijn. ,ik loop op hem af geld in mijn hand. Beging direct hoog van de toren dat hij mijn vriend belazerd heeft en dat hij kan kiezen of het geld of de politie. Hij wilde het nog tellen kreeg het alleen niet van mij, ik kroop zowat door het loket en dit vond hij niet zo prettig, binnen 30 seconden had Peter zijn honderd euro terug en die gast zijn tekort (hadden we eigenlijk moeten houden).Dit bureau zag er heel professioneel uit, dus niet. Daarna ben ik naar het strand gegaan en hoorde dat Hilly over de kop was gegaan met de fiets, haar tas was tussen de spaak gekomen . Ze rijdt altijd erg snel en zal dus een flinke klap gemaakt hebben. Resultaat een gebroken pols en een nachtje ziekenhuis. Verder weten we niet wij zijn natuurlijk maandag weggegaan. Als het goed is is ze weer in het hotel. Zo dat was het dan weer, net geweldig lekker gegeten, het is inmiddels 20.57 uur lokale tijd en ik zal de bode nu versturen, de foto's van deze periode worden er morgenavond bij gevoegd.

Groetjes Anita en Wim

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rien:
    16 februari 2016
    Geniet van de verhalen.
    Anita ik wil nog het recept indisch zuur. Anita en Wim lekker genieten dat doen jullie wel.
  2. Johan en Ria:
    16 februari 2016
    Jullie komen, met je diverse activiteiten, de winter wel weer door. Hier nu lage temperaturen en vooral in de nacht. - 7 a -8 gr.C . Dolfijnen spotten bij Lovina Beach, hebben we daar ook wel eens gedaan, bij het krieken van de dag met vlerkprauwen de grote plas op. Toen geen echte tuimelaars gezien. Moet je gewoon geluk hebben. Dolfijnen genoeg maar springen, ho maar. Dat was vroeger met de Karel Doorman wel even anders. Soms, dagenlang voor de boeg, hielden ze je gezelschap.
    Die trucjes die money changers uithalen is een vloek voor Bali. Ooit in het verleden, hebben ze dit bij ons ook wel eens geprobeerd. Stonden er bij en keken er naar en toch werden we beduveld. Buiten gekomen, kwamen we er achter. Vonden het stapeltje rupiah's wel erg dun! Bij het natellen wisten we dat we te grazen waren genomen. Gelijk bij het binnenkomen had hij al een stapeltje rupiah's in de hand om het te overhandigen. Ik werd me toen toch een stukje kwaad en sommeerde de rest ook te overhandigen, zo niet.ik met de politie terug zou komen. DAT HELPT ECHT! Een nulletje verschil kan al veel uitmaken. Wij doen (deden) het al lang niet meer zo. Gewoon een bedrag pinnen is het veiligste.
    Dat van die 'bicycle crash' van Hilly hadden we al gehoord van Ans en Nol. Wens haar beterschap.
    Nog veel vakantieplezier en heel blijven,
    Groetjes,
    Johan en Ria.
  3. Adrie:
    19 februari 2016
    Lieve Wim&Anita wat moet dat een geweldige ervaring zijn geweest om de dolfijnen van zo dichtbij in hun natuurlijke omgeving te kunnen zien. Heel wat anders dan in het Dolfinarium! Geweldig dat jullie zo genieten van alle schoonheid op en rond Bali.Jullie moeten nog een paar weken bijboeken, want er zijn steeds weer nieuwe dingen te ontdekken en dat na al die jaren dat jullie al op Bali komen!! Lieve groet Fred&Adrie