DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 13

12 februari 2016 - Sanur, Indonesië

Lieve familie en overige lezers,

Dit was even een verrassing voor mij maar is inmiddels weer opgelost, ik begon met de aanhef te schrijven, toen die gereed was keek ik wat er stond en ja hoor niet te lezen mijn kopje stond achterstevoren en begon dus met ,srezel. Ik weet niet hoe dit ontstond maar het is dus nu weer goed. Het is inmiddels vrijdagmiddag en de Balibode moet nog geschreven worden, gisteravond waren we te druk met TV kijken, ook BVN zond het correspond diner uit dus dat hebben we bekeken. Anita had gisteren een lekke band en moest dus met de Bemo naar de markt wij drieen gingen met de fiets, het eten was weer als vanouds dus erg lekker. Deze week zijn er veel ceremonies, dus veel winkels en warungs gesloten en ook de scholen zijn twee weken gesloten dus er is veel meer drukte op het strand. Vanochtend wilde ik de band plakken maar helaas in het fiets reparatiedoosje zaten geen bandenlichters, dus ging Anita met fiets in de Bemo naar onze fietsenmaker, waar wij toch al een afspraak hadden om haar voorband te vernieuwen, deze was finaal versleten door een fout gemonteerde dynamo en ik kreeg een nieuwe fietsstandaard, de oude had het begeven. De lekke achterband is vervangen, plakken kon hij niet want de solutie is hier erg slecht, dus zal ik hem zelf maar plakken met mijn reparatiesetje. We mochten niets betalen van hem, hij had al 200.000 roepia ontvangen door mijn oude fiets te verhuren en wilde iets terug doen. Heel lief van hem. Nu regent het dus zijn we verdreven van het strand en kunnen we nu de Balibode schrijven. Straks komen Lily en Wybe, Peggy en Roland en Robin en Joop een drankje halen, de laatste vier blijven hier in Ari Putri eten en wij hadden zondag al afgesproken om vandaag sateh lilit te eten en Wybe had ajam opor besteld Anna. Bij de foto's zien jullie de badmethode op het strand, gewoon lekker in een emmertje verder nog twee foto's van Ton met door Norman gevangen visjes. Gisteren lag ik lekker te dobberen in mijn stoeltje en daar zeer stil liggend werd ik gebeten door  jawel krabben, ze vonden me een lekkernij, alleen ik was er niet zo blij mee je voelt echt dat er iemand aan je knaagt. Aangezien ik nog een poosje van het leven wil genieten heb ik ze toch maar afgeschut.Nu ben ik lekker gebadderd en ga voor straks een mango van 11/2 kilo schoonmaken voor de visite. Dikke kus van ons

de bijgevoegde foto's zijn : 0266/ 0267/ 0269/ 0271/ 0272/ 0273/ 0274/ 0275/ 0275/ 0276/ 0308/ 0309/ 0311/ 0312