DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 11

5 februari 2016 - Sanur, Indonesië

Lieve mensen,

Het is woensdag bijna 12.00uur en het regent toch een partijtje hard, wauw, we zitten dus op ons balkon een gekregen telegraaf te lezen. Misschien wordt het nog droog vandaag en anders morgen. Er zijn hier een week 8 Australische dames geweest uit Darwin, die komen alleen om te winkelen (dat is zo lekker  goedkoop), bij hun is de temperatuur hetzelfde als op Bali. Ze hadden de duurste kamer en-suites en trokken daar ook het juiste gezicht bij. Ben ik 's morgens aan het zwemmen komt er een van hun te water en duwt mij van mijn plek en gaat dan wel 4 baantjes doen en verder hangen. Daar ik 2 maal in deze persoon kan neemt ze behoorlijk ruimte in. Ze keek haast zo van "wat heb je hier te zoeken". Daarna gaan ze in vol ornaat naar het ontbijt met zijn achten. Opgemaakt met grote oorbellen, heel rode lippen, telefoons en een geur van sterke parfum. Ze kijken even naar mij (zeggen niets) maar denken vooral. Dat menselijk exemplaar dat  iedere dag zwemt en dan staat te springen in het water, waar is ze mee bezig. Vervolgens lopen er 8 forse ganzen naar de eetzaal, zeer komisch. Ze zijn weer weg, ik ga ze zeker missen. Gelukkig werd het aan het eind van de middag droog en konden we gaan eten bij Joop Braakhekke, zo noemen wij onze eettent De Garage op het ogenblik. Heerlijk gegeten en na afloop nog een ijsje gepikt bij de Italiaan, dit keer alles lopend gedaan dus we zijn in de buurt van het hotel gebleven. Vandaag donderdag was het weer strandweer, wel wat drukkend vanwege het heel hoge vochtgehalte maar wel veel lekkerder dan al die regen. Ook hebben wij weer allebei onze massagebeurt bij Sonja gehad dat was weer erg relaxend. Morgen gaat Anita met Lily en Peggy even shoppen in Denpasar, de mannen gaan gewoon naar het strand voor de koffie en de rest. Norman moet in de loop van de dag de gamelan bespelen bij een ceremonie die wordt gehouden bij een nieuw te bouwen en bijna afgebouwd hotel hier om de hoek. Ik zal wat foto's maken dan kunnen jullie dat ook zien. De foto's van deze keer zijn o.a. van de tuin van hotel Laghawa, daar logeren Peggy en Roland onze Frans Nederlandse vrienden. Zo dat was het dan weer voor deze keer, groeten en kussen voor die dat willen en tot over vier dagen.

Anita en Wim

1. Johan en Ria:
    6 februari 2016
    Maar even teruglezen. Reactie op voorgaand reisverhaal.