DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 10

2 februari 2016 - Sanur, Indonesië

Lieve allemaal,​

Maandag 1 februari, er zit al weer 1 maand op en we kunnen er nog niet genoeg van krijgen. Vandaag hebben we een nieuw restaurantje geprobeerd, degene waar we naar toe wilden was gesloten Dit nieuwe restaurant ligt aan het begin van de avondmarkt dus erg strategisch gelegen en het was vorig jaar nog Mama Putu 2 nu heeft het een andere eigenaar, dat bleek een Nederlander te zijn. Na afloop kwamen we even met de eigenaar en z'n vrouw aan de praat, hij zei ik ken jullie ergens van en na veel vissen bleek dat wij hem een aantal jaren geleden hadden gesproken in Taman Agung, dat is een klein bungalowcomplex in het midden van Sanur we waren der ter orientatie, allemaal heel verrassend. Daarna terug fietsen naar Ari Putri lekker in de regen maar de poncho's hielden zich goed. Vandaag ook ontdekt waar de naam Ari Putri vandaan komt, Ibu Mas de eigenaresse vertelde het ons het hotel is genoemd naar de twee dochters, die dus Ari en Putri heten heel verrassend, we hebben ook nog maar even goed kennis gemaakt met beide dames. Overigens het hotel bevalt ons uitstekend de sfeer is erg goed, de bediening geweldig, een gast is hier nog steeds gast en iedereen heeft gelijke rechten, dat is duidelijk veel aangenamer dan in Bumas, daar maakten ze er een potje van. Vandaag ook met onze vaste chauffeur gesproken om een afspraak te maken voor een driedaags tripje naar Lovina om de dolfijnen te gaan spotten. Dat gaat over ongeveer twee weken gebeuren want eerder kan niet vanwege de grote ceremonie die komende week aanstaande is. Voor  de chauffeur gaan we gewoon een kamer huren met ontbijt, heeft hij ook eens iets leuks. Hij zei dat hij anders in de auto slaapt en dat willen we niet. Nu is hij dicht bij en wij hebben het gemak van een eigen auto met chauffeur, luxe toch. Verder niet veel bijzonderheden dus stop ik er nu mee. Ella is ook aangekomen en de hele familie van Gea op 2 na en die is groot hoor en duidelijk aanwezig op ons strandje, wel gezellig natuurlijk .De poesjes groeien hard en zijn echte schatjes, ze kennen ons goed en iedereen noemt ze nu Loem en Pia. Jos en Rien was jullie hondje weer blij dat ze haar eigen baasjes zag, zeker op slag opgeknapt? Iedereen een kus en tot mails

Anita en Wim

1. Rita Bongenaar:
    2 februari 2016
    Wat gaat de tijd snel, alweer 4 weken voorbij. Leuk dat nu bijna al jullie vrienden weer zijn aangekomen. Jullie zullen wel veel te vertellen hebben en ook veel drukte op het strand. Ook weer een leuk vooruitzicht om nadat Lovina te gaan. Hopelijk hebben jullie die dagen geen regen want dat maakt het nog gezelliger en ook dat de dolfijnen zich willen laten zien. Maar eerst nog naar Lombok. Hier genieten wij ook van het mooie weer. Natuurlijk niet zo lekker warm als bij jullie maar nog altijd warmer dan in Nederland. Mensen geniet maar volop en we denken aan jullie. Liefs ook van Frans. Tot de volgende Balibode. Rita
  2. Adrie:
    2 februari 2016
    Lieve Baligangers leuk om te lezen dat er na al die jaren op Bali toch weer nieuwe dingen,plekken en weetjes te ontdekken zijn. Zo blijft het leventje op Bali verrassend.
    Wij worstelen ons wel door de herfstige winter!
    Liefs vanuit Heemskerk , Fred&Adrie
  3. BETS:
    2 februari 2016
    Heerlijk he zo genieten van de zon en dan een enkel keertje regen mag ook. Leuk dat jullie nog steeds weer nieuwe dingen ontdekken en dan ook nog iets bekends.
    Gister gehoord dat Lies van Veen is overleden, heel onverwachts had alleen een blaasontsteking.
  4. Johan en Ria:
    2 februari 2016
    Hou het even kort. Alles gaat weer als vanouds. Gmail is toch betrouwbaarder dan chello.
    Fijn dat jullie je daar weer vermaken en ook weer nieuwe ervaringen opdoen. Na Ria's operatie morgen laat je 'privé ' nog weten hoe het allemaal is gegaan. Ben stiekum best een beetje jaloers op jullie, helaas mogen mannen niet jaloers zijn, dus ben ik het een beetje.
    Groetjes,
    Johan.
  5. Elsi en Gerard:
    3 februari 2016
    Hoi Anita en Wim. Wat gaat de tijd snel! En zulk lekker weer. Hier is het weer heel wisselend. Niet koud maar de wind is niet lekker. Julli gaan naar Lovina lees ik. Ik ben daar tig jaren geleden oom geweest en hebben toen dolfijnen gespot. We zaten in bootjes en een hele school zwom flak langs ons heen. Geweldig! Veel plezier daar.