DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 8

26 januari 2016 - Sanur, Indonesië

Lieve familie en alle overige Balibode lezers,

Het is inmiddels al weer dinsdag en de tijd is 12.27 uur. We hadden vandaag problemen met het internet, vermoedelijk doordat er te veel mensen op het net zaten maar dat is inmiddels opgelost en dus nu even schrijven want gisteravond hadden we te veel te doen en konden we ons niet vrij maken om aan de Balibode te werken. Sinds donderdag is het weer wat aan het veranderen, zo nu en dan een buitje en daarna weer droog, maar gisteren ging het wat harder te keer en kregen we van die echte moessonbuien, dus zijn de poncho's weer in gebruik genomen. Zondag hebben we al weer afscheid genomen van Jos en Rien uit den Haag, die waren een dikke week over gekomen op een aanbieding van Corendon die ze niet konden laten lopen. Op de foto's zien jullie dat ze wel genoten hebben. Ook zijn Hilly en Roeland en Lily en Wybe al weer present. Met de laatste twee al weer een paar keer lekker gegeten en vanavond gaat dat weer door. Gisteravond moeten we na de markt even bij Peggy en Roland kijken, die hadden een appartementje gehuurd vlak bij de markt, erg leuk alleen geen zwembad dus geen optie voor ons, de prijs was wel heel erg aantrekkelijk. Peggy had nog een leuke tas gevonden in de Cahors in Frankrijk waar ze wonen en tas was voor Anita. Vanochtend weer een hoosbui, dus niet naar het strand maar de koffie hier in het hotel genuttigd, we hebben met wat mensen gekletst en u is het droog en gaan we waarschijnlijk nog we even de zee bekijken en een hapje eten. Ook weten ze nu hier in Ari Putri hoe wij de ijskoffie wensen en het is dus ook hier goed gelukt en lekker.  Bij de foto's zal ik hier en daar een stukje bijschrijven zodat alles duidelijk wordt.

Groetjes enzovoort van ons beiden.

1. Jos Burgwal:
    26 januari 2016
    Beste Anita,en Wim
    Hier is het dinsdagochtend 8 uur. Exact om 12.30 kwamen we gisteren aan,met recordtemperaturen tot 15 graden. Om 10 uur zondagavond naar het vliegveld,we vertrokken iets te laat door een
    "Medical situation" aan boord. 9 uur en 20 minuten naar doha. Voor de vleugel,lekker met zijn tweeën , en dat in een volle 777-300. Lekker kunnen slapen op een vlucht met voortdurend turbulentie. In doha , maar anderhalf uur tijd. Perfecte snelle vlucht in de dreamliner, wederom met zijn tweeën op rij 24,op de vleugel. Goede verzorging,nieuwe toestellen. Uiteindelijk korte reistijd . Wat is Schiphol armoedig in vergelijking met doha en Denpasar.
    Taxi stond klaar, om 2 uur waren we thuis,om 17.00 de hond gehaald , en om 19 uur sliepen we, tot 6 uur vanmorgen.
    De wasmachine draait overuren en vanmiddag komt de strijkhulp.
    Een kort maar goed verlopen reis, waar erg veel plezier aan beleefd hebben.
    Jullie nog een mooie tijd.
    Jos en Rien
  2. BETS:
    27 januari 2016
    Vandaag hier troosteloos weer, harde wind en regen, lekker weer om binnen te blijven.
    Bij jullie af en toe wat regen maar dat is voor het stof. Koud is het hier trouwens ook helemaal niet meer. maar genieten zo als jullie doen we hier niet hoor.
    Wim je komt straks wel bruin geroosterd terug, zie alleen maar een blote bast.

Groetjes Bets
  3. Win en Yvonne ten Bohmer:
    27 januari 2016
    Beste Wim en Anita,

Leuk om jullie reisavonturen door te nemen! Informatief ook aangezien we de planning hebben om volgende week donderdag af te reizen naar Sanur met onze drie kinderen. Wij schrikken nogal van de weersverwachtingen voor de komende twee weken. Kunnen jullie ons mischief wat meer vertellen?
    We hopen op een reactie!
    Fijne vacantie verder en geniet ervan!
    Wim en Yvonne
  4. Wim Louwen:
    29 januari 2016
    De weersverwachting in Nederland is altijd anders dan hier ter plaatse. Het regent natuurlijk wel eens, het is immers moessontijd maar over het algemeen is het prachtig weer vandaag vrijdag de hele dag zon, de temperatuur ruim 30 graden en als het regent is het ook zo weer droog en dan is het lekker