DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 7

22 januari 2016 - Sanur, Indonesië

Lieve lezers,

Inmiddels zijn Jos en Rien goed geland en bij ons op het strand geweest.

We hebben heerlijk geklets, dat moest over twee jaar en is goed gelukt, lekker samen gegeten en gedronken. Daarna ging ik met Gea en Ellen te water samen met onze stoelen, er was een behoorlijke stroming dus rustig zitten was er niet bij. We zochten een oplossing en vonden een paal van wel 3 meter lang. Ellen de stok gepakt en ik nog een stuk touw gevonden, alleen die stok wilde met geen mogelijkheid de grond in en kwam steeds weer boven water. Dan maar paaldansen dachten we, heel erg gelachen doch ook niet zo'n succes. Een steen aan ons stuk touw en ja hoor, daar dreven we geweldig, tot we iets later aanspoelden de steen was niet groot genoeg voor drie vrouwen en werd keurig verplaatst door elke beweging van het water, weer lachen dus. Ellen vermaakte het hele strand met haar poging buikliggen op de stoel, ze kon er met haar hoofd doorheen (snoekduik) half eronder of erin, het resultaat wij buikpijn en Ellen niet op haar buik erop. Twee dagen kwamen we bij de markt aan en was ons eettentje er niet, opzoek naar iets anders (is ons gelukt). De derde dag was ze er weer en ze was ziek geweest, thuis hadden ze gezegd, dan krijgt Anita geen eten (lief toch), wij zijn alleen helemaal niet zielig. Dan nog even over het plastic in het water, ja dit is vies aan je benen en dan wil je er ook niet in, het komt door de wind die dan uit de verkeerde richting komt. Het is nu weer weg zodat we weer lekker kunnen zwemmen. En vandaag om 16.00 uur de eerste  regen, niet hard maar genoeg om naar het hotel te gaan. Het is nu 18.00uur en het miezert nog steeds, hier vinden ze het erg fijn. We zijn dus niet naar de markt gefietst maar zijn in de buurt van het hotel gebleven, op loopafstand vonden we Warung Java terug, een warung die we jaren geleden toen we nog in Puri Santrian logeerden ook regelmatig bezochten. We hebben hem toen een bijnaam gegeven de garage, dus we gaan bij de garage eten, dat is niet vrij vertaald naar Le Garage van Joop Braakhekkke, nee het lijkt echt op een garage, er wordt van alles verkocht, ook benzine voor de vele scootertjes en dat is te ruiken. Maar het eten is er super lekker en heel goedkoop. Ik heb er een foto gemaakt en op de achtergrond de benzineflesjes van 1 liter. Ook twee foto's op de markt en nog wat sfeerplaatjes van Ariputri. Zo dit was het laatste deel van deze Balibode, het is inmiddels vrijdagochtend 08.03 uur, het zonnetje schijnt weer heerlijk, als Anita terug komt van haar dagelijkse baantjes trekken gaan we ontbijten.

Groetjes en kussen van ons beiden

1. BETS:
    23 januari 2016
    Zo jongens dat ziet er allemaal weer riant uit, alleen Anita wat knoei jij met eten, heb je niet van je moeder geleerd. Hier is de vorst weer helemaal over 8 á 10 graden en een prachtig zonnetje, dus ook wij klagen niet.
    Groetjes Bets