DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 6

19 januari 2016 - Sanur, Indonesië

Lieve familie en vrienden,

Daar gaan we dan weer al voor de zesde keer. Hier beleven we weinig, de zon doet zijn uiterste best, hij schijnt van 's ochtends tot 's avonds volop, een klein briesje er bij en daar doen we het mee. De temperatuur is ongeveer 33 graden het is dus behoorlijk warm en ook het zeewater is soms net lauwe thee. Helaas is het geregeld wind vanuit zee en dat veroorzaakt heel veel rommel in de zee, varierend van plastic tot snoeppapier, massa's oude slippers, hout, zeewier en zeegras en nog veel meer. Norman zei vanmiddag de wind is niet goed voor mij en niet voor jullie, het ziet er soms niet fris uit, maar zo nu en dan is de zee kristal helder en dan genieten we van onze waterfauteuils. Ik weet nog niet precies welke foto's ik ga bijvoegen maar er zijn er een paar bij van onze favoriete plekjes in de ontbijtzaal, jammer genoeg zijn er ook anderen die daar willen zitten. De oude fiets van Anita is inmiddels al verhuurd na een opknapbeurt, zij wilde graag de handvaten die we er vorig jaar hadden op gezet terug op deze fiets maar ze moet wachten tot de 21e dan komt hij terug. Loem en Pia zijn al aan hun naam gewend, ze komen heel regelmatig langs om geaaid en gekroeld te worden ze vinden het heerlijk. Ook Norman en familie spreken al over Loem en Pia . We hopen dat jullie het volhouden in dat nu wel erg koude kikkerlandje wij vermaken ons in de warmte prima.

Wij stellen alle reacties op onze reislogger bijzonder op prijs en hopen op nog veel meer reacties De bijgevoegde foto's zijn 0158/0159/0171/0173/0176/0182/0183/0185en 0187

Groetjes en kussen voor wie dat betreft van ons.

Anita en Wim

1. Hilly:
    19 januari 2016
    Hallo, hier dan weer even een reactie uit het koude Noorden. Jullie beleven dan misschien niet al te veel. Nou hier des te meer. Ten eerste het weer. Heb je net alle ellende met de ijzel gehad, nu hebben we een witte deken op ons dak. Sommige straten zijn spekglad. We zitten hier momenteel in zeer crimineel gebied. Binnen een week drie gewapende overvallen in een kring van ongeveer 10 kilometer. De laatste was zaterdagavond om 11 uur bij de coffeeshop, twee huizen hier vandaan. We kwamen thuis van een verjaardag en bij de afslag stond een politieauto heel raar op de weg. We mochten er gewoon om heen en ik zeg nog tegen Roeland: ze konden wel iemand opwachten. Bijna thuis zien we allemaal politieauto' s in de straat staan. Alles was afgezet met rood/witte linten. Dan maar via het parkeerterrein,waar de auto meestal staat geparkeerd. Komen we bij huis ook alles afgezet. Moesten vragen of we wel in huis mochten. Het was roetkoud dus buiten blijven was geen optie. Kregen toestemming om naar binnen te gaan. Roeland heeft later nog even met de eigenaar gesproken. Alles is gelukkig goed afgelopen. Er waren drie licht gewonden. Buit: geld en verdovende middelen. De daders zijn helaas nog niet gepakt.
    Ben inmiddels de koffers aan het pakken, zit zoals gewoonlijk weer te worstelen met de kilo's. Nog een paar nachtjes, dan hopen we verlost te zijn van de kou hier. Verlangen naar de zon, dus bewaar nog een beetje.
    Wel jammer dat de zee zo smerig is, maar ja je kunt ook niet alles hebben. Tot gauw, lieve groetjes.
  2. Lily:
    Hi Anita en Wim

Wij ook nog een paar nachtjes.
    We zijn de kou alweer zat.
    Zaterdag komen we aan in de avond.
    Zie jullie gauw.

Groetjes Lily en Wybe
  3. Rita Bongenaar:
    Hoi Anita en Wim

Jammer dat de zee niet helder is maar dat is gelukkig maar tijdelijk. Wat zitten jullie daar lekker op het terras bijna om jaloers te worden!!!!! Wij hebben erg veel geluk dat we het ijskoude weer in Nederland niet meemaken. Hier, op Fuertaventura, ook lekker zonnig. Helaas niet zoals bij jullie maar we genieten ervan. Gaan jullie nog iedere avond op de markt eten ?. Lieve mensen geniet maar lekker verder en weer tot het gezellige nieuws van jullie. Lieve groetjes van ons beidjes . Rita
  4. Vincent van der Klei:
    Beste mensen,
    Er is een dumplokatie van het huisvuil op Bali, die ze aan de oever van de kust hebben ,,aangelegd,,
    Bij hoog water van de zee overspoeld die deze vuinisbeld en trekt tonnen plastic etc. met zich mee de zee op!!!
    Mond dicht dus bij het zwemmen!!!
    Veel plezier.
    Gr.Vincent van der Klei
  5. Lutz kuipers:
    19 januari 2016
    Jammer dat je het moet missen, vanavond de eerste marathon op natuurijs.

veel warmte en liefs voor jullie. knuf knuf Henk en Lutz
  6. BETS:
    19 januari 2016
    Het is hier inderdaad koud maar vandaag prachtig zonnig weer. Hier natuurlijk niet in zwemwater maar het wordt in het weekend al weer warmer. Bij jullie vuil op het strand hier bij Den Helder en Texel potvissen, 6 stuks maar ze zijn allemaal dood, naar gezicht.
  7. Lydia:
    20 januari 2016
    Hoi Anita en Wim
    Gisteren een leuk stukje geschreven maar vermoedelijk op de verkeerde knop gedrukt alles weg !!!Hier dus een nieuwe dag en stukje. Het is vandaag een mooie dag. Het lijkt, vergeleken met de afgelopen dagen voorjaar.Wat zijn jullie gezegend met het mooie plekje op de foto.Daar moeten jullie vast vroeg je bed voor uit om zo'n plekje te kunnen veroveren.Wat het plastiek in zee betreft lijkt het me een heel vies gevoel als dat allemaal om je heen drijft. Sinds vorige week hebben mijn planten een wit jasje aan tegen de vorst.In de serre ook alles ingepakt. Toch hebben niet alle planten de vorst overleefd.Ik laat ze nog maar even zo staan in de hoop dat de schade meevalt en er in het voorjaar groene puntjes tevoorschijn komen..De datura's die ik in de kas bij de buren mocht zetten hebben de kou niet overleefd.
    Wat een goed plan met die kinderfietsen. Kunnen ze hier ook wel doen voor de asielzoekers.Luidjes geniet van al het moois in de natuur. en tot later.
  8. Johan en ria:
    20 januari 2016
    We hebben tot twee maal bericht van jullie gehad, daarna niet meer. In verwijderde berichten, jullie weer opgezocht.
    Als dit de bedoeling is geweest, dan ook ok.
    Wensen jullie dan veel gezondheid en het allerbeste, maar om misverstanden te voorkomen toch even dit berichtje...