DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 5

15 januari 2016 - Sanur, Indonesië

Lieve familie en vrienden,

Donderdagavond net terug van de markt en dan weer schrijven. Net vernomen via een andere Nederlander bij ons eigen eettentje dat er in Jakarta een aanslag was geweest en dat er veel onrust op Bali was, wij hebben daar niets van bemerkt we leven wat dat betreft een dag achter, via BVN de Nederlandse tv zender horen we er pas een dag later over. Volgens ons is het hier in Sanur erg rustig. Zo, nu verder met onze belevenissen, Ton en Ellen zijn veilig aangekomen en inmiddels al redelijk geacclimatiseerd.  Gisteren het volgende voorval, bij Norman zijn twee muizenjagers geinstalleerd in de vorm van jonge poesjes een mannetje en een vrouwtje. Ellen besloot dat de poezen toch wel een naam moeten hebben en besloot ze Tom en Ellen te noemen, wij waren het daar niet mee eens, wij hadden de oudste rechten om de beestjes een naam te geven en dus gingen we samen namen bedenken. He begon met babi pangan, dat leek ons wel wat maar we twijfelden nog. Ellen kwam met het volgende voorstel, noem ze Pia en Loem. Ik reageerde met Pia begrijp ik ( Pia Douwes de musicalzangeres ) maar Loem, wat moet ik daar mee. Ellen keek mij aan en barstte in lachen uit, loempia sufferd!!! Toen viel het kwartje, dus vanaf nu heten ze Pia, de witte poes, het vrouwtje en Loem is het mannetje, de donkere poes, zie ook de foto. Ook Norman en de hele familie vonden het mooie namen dus vanaf nu Loem en Pia. Het weer is nog steeds fantastisch en vanochtend was de zee geweldig helder en wat frisser door de gedraaide wind, heerrrrrlijk. Onze vriend Eduard uit het hoge Noorden heeft een griepje op gedaan, hij loopt te hoesten en proesten als een zeehond, niet gezellig voor Gea maar ze slaat zich er goed doorheen. Op het strand moesten Indonesische meisjes ons in het Engels vragen stellen voor school. Het werd opgenomen met een bandje en afgesloten met een foto. Een hoop gegiechel en gelach voor ze het durfden te vragen best eng die buitenlanders.

Groetjes Anita en Wim

Ps. Nieuw geplaatste foto's 152 / 158; 168; 177 / 179

1. Hilly:
    15 januari 2016
    Loop maar lekker een dag achter met het nieuws, heb je er ook geen last van. Wel vervelend, want het hele leger is in paraatheid gebracht. Het is gelukkig nog een eind weg van Bali. Nederlanders worden gewaarschuwd om niet bij grote evenementen te zijn. Dat waren we toch al niet van plan. Bij het monument in Kuta wordt extra bewaking in gezet volgens de nieuwsdiensten.
    Gewoon doorgaan met lekker genieten. Hier ligt op het moment een laagje sneeuw. Hoop dat het gauw weg is. Ik heb een hekel aan gladde wegen. De jongens zijn altijd bij de weg en ik ben altijd weer blij dat ze weer heelhuids thuis zijn. Roeland gaat vanavond met Mirella naar the Voice. Heb ik lekker de tijd om wat spulletjes klaar te pakken, want ja er zal nog wel even wat in de koffers moeten. Groetjes en tot gauw. Veel plezier!
  2. BETS:
    15 januari 2016
    Ja jongens het rommelt overall in de wereld, maar niet te veel bij stil staan. Blijf gewoon genieten zo veel je kan en dat doen jullie zo te horen wel weer.
    Het is hier nu inderdaad wat kouder maar heerlijk fris weer, ook even met de fiets naar ziekenhuis geweest.
    Het zijn wel schatjes die poesjes van jullie, naam wel wat cryptisch gevonden hoor.
    Groetjes Bets