DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 3

8 januari 2016 - Sanur, Indonesië

Lieve lezers,

Alweer een week voorbij en het weer is geweldig, het is erg warm en geen regen. Op het strand is het nog erg stil en de hotels zitten zeker niet vol, ik weet niet waarom. Norman (de strandman) heeft 2 kleine poesjes, erg schattig. In de Warung (winkel) heeft hij muizen vandaar, 's avonds opsluiten en verder eten geven en goed verzorgen, dan doen zij de rest. Gea en ik hebben erg gelachen met onze opblaas stoelen, erin eruit erop of eronder, ze zitten erg lekker je kunt er in zitten of liggen op hangen, heerlijk. Vanmiddag heb ik met mijn aangenomen kleindochter Kadek gezwommen, ze heeft een zwemvest aan en onze slang om en tot mijn verbazing ( ze is 3 jaar) kan ze al een beetje zwemmen. Daarna samen douchen en aankleden en wij terug naar ons hotel. Gelukkig zit er over het zadel van mijn fiets een geldekje dat van mijn oude fiets komt en heb ik weer eelt op mijn billen zodat we overal komen. Bij het ontbijt zit iedere morgen iets anders buiten brood ei met tomaat en bacon, zoals loempia-kadetjes-geroosterde broodjes met kaas en tomaat-bagels-gebakken banaan enz. Er is altijd bami of nasi en een grote schaal met groenten en alles is warm, heerlijk. Niet dat we veel eten maar een beetje keus is wel fijn voor drie maanden. Iedere morgen neem ik sla met tomaat komkommer wortel ui en olie, daarna nog een broodje en wat fruit. Nu kom ik (Wim) nog even. Gisteravond weer geprobeerd een vlucht te boeken naar Floris in maart, i.v.m. Nyepi, de nationale stiltedag, ook nu lukte het weer niet net als hedenmorgen. Dus maar een reisbureautje opgezocht en die heeft voor 40.000 rupia, ongeveer € 2,80 het voor ons opgeknapt, dus dat is ook voor elkaar en gaan we dus in maart 4 nachtjes naar Floris, als het lukt gaan we varanen bekijken. Jullie zullen er nog wel van horen. De foto's zijn dit keer van de zwemles van Anita, ik zal binnenkort wat foto's van het hotel maken dan kunnen jullie zien waar we zitten.

Groetjes Anita en Wim

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hilly:
    8 januari 2016
    Goedemiddag. Ja, de tijd gaat snel als je het naar je zin hebt en het weer speelt ook nog mee. Jongens wie doet je wat. We hebben het hier met het weer best voor de kiezen gehad. Maandag sneeuw met ijzel en vanaf maandagavond tot en met donderdag alleen maar ijzel. Schaatsen voor de deur. Heel leuk voor de jeugd, maar we zijn deze dagen lekker binnen gebleven. Je kon werkelijk niet blijven staan, zo spiegelglad. We kunnen ons het niet veroorloven om met gebroken botten naar bali te komen, nietwaar. Sinds gisteravond de dooi in gevallen en hopen dat het normale leven weer begint. De scholen zijn weer open,na drie dagen dicht geweest te zijn. Hoef je niet te vragen hoe erg het is geweest. Fijn dat jullie reisje naar Flores ook gelukt is te boeken, een leuk voor uitzicht. Een goed ontbijt zo te horen. Fijn dat jullie het daar naar de zin hebben. Hopelijk zijn de muizen bij Nyoman verdwenen als wij komen, want ik hou totaal niet van deze beestjes. Veel plezier in de zee met Kadek. Wat is ze groot geworden. Liefs Roeland en Hilly
  2. Lydia:
    Hoi vakantiegangers
    Jullie leuke berichtje gelezen. Het verhaal over de muizen spreekt mij aan. Heb in het najaar zakjes pinda's voor de vogels gekocht. Netjes verpakt in de schuur gelegd. Je raad het zeker. Stank, muizen, en heel veel troep van pinda schilfers en doppen. De muizen hadden een grote zak met cocao doppen voor de tuin open geknaagd en verspreid onder de stalen kast met tuinspullen en gebruikt als nest plaats.Ze hadden de pinda's door de hele schuur verstopt.Slimme beestjes. Ben al twee dagen bezig om de volle schuur leg te halen en te ruimen maar ik hoor ze nog steeds knagen en lopen Er is dus nog meer werk aan de winkel !!!! Veel plezier en tot later. groetjes Lydia
  3. BETS:
    8 januari 2016
    Het is weer volop genieten bij jullie. Heerlijk dat je een goeie fiets hebt en inmiddels ook geen zadelpijn meer.
    Je aangenomen dochter is wel een schatje.
    Zo ik lees is het wel een zeer uitgebreid ontbijt, als je zo de dag door gaat komen jullie tonnetje rond terug.
    Jongens geniet ze en tot horens.
    Groetjes Bets.
  4. Adrie:
    8 januari 2016
    LieveBaligangers zo te lezen zijn jullie weer helemaal gewend aan het leven op Bali.
    Anita wat een super fiets heb je, kan hij tegen je e-bike op? Lekker fietsen,zwemmen, zonnen en lekker eten , wat wil een mens nog meer. Gelukkig schijnt hier vandaag ook de zon, gisteren heel veel regen en erg harde wind. Vrienden van ons in Joure hadden het de laatste dagen zwaar te verduren met de ijzel, het was er bar en boos en gelukkig zijn wij de dans ontsprongen. Dan maar liever regen!!! Liefs Fred&Adrie
  5. Serv:
    8 januari 2016
    Ik wil ook wel iedere dag zo'n ontbijtje ,heerlijk ! Fijn dat de vlucht gelukt is.
    Ben benieuwd naar jullie ervaring op Flores. GENIET !!!