DE BALIBODE 2016 dertiende jaargang nummer 2

5 januari 2016

Lieve familie en vrienden,

Het ritme moet er nog even inkomen, maar het is nu maandagavond en we zijn net terug van de koffie. Dat is wel wat anders dan vorig jaar, we moeten nu 20 minuten fietsen om weer thuis te komen in ons hotel. Voor Anita is dat een fluitje van een cent want zij heeft zondag besloten de plaatselijke middenstand te steunen, haar fiets was ruim zes jaar oud en kraakte en piepte behoorlijk Dus is ze met onze vaste fietsenreparateur op de brommer naar Denpasar getogen en heeft zich een glanzende nieuwe oranje fiets aangeschaft voor wel € 130, dus een rib uit ons lijf. ( zie foto )  niet van de rib maar van de fiets. Onze reislogger vertoont nog wat problemen, de cursor verschiet nog al eens maar hopelijk komt dat nog een keer goed.

Het hotel bevalt ons prima, lekker ontbijt en gezellige mensen om ons heen, tot aan een handoplegger die op die wijze pijn kan bestrijden, volgens zijn verhaal, of het ook werkt daar ben ik nog niet achter gekomen. Het weer is geweldig, een lekkere temperatuur, een beetje wind en tot nu toe geen regen. Het water van de zee is heel aangenaam en van het zwembad bijna te warm, een beetje sauna achtig. Als ik 's morgens ga zwemmen is het al warm en koel je echt niet af. Ton en Ellen wij krijgen ook mooi gemaakte handdoeken, zie foto. Eten op de markt bevalt nog steeds goed en zullen we daarom nog wel een poosje volhouden Wim zegt wel dat ik als een speer fiets maar mijn gat doet wel zeer hoor , het zadel lijkt niet op een Hollands zadel, ik laat heel stoer niet te veel merken maar mijn fiets thuis heeft toch echt de voorkeur.

Groetjes  Anita en Wim

1. Johan en Ria:
    5 januari 2016
    Echt wel een beetje jaloers op jullie. Ziet er allemaal weer vertrouwd uit. Missen Bali en onze Balinese vrienden. Ria heeft nu haar derde wortelkanaal behandeling gehad, dachten het gehad te hebben, maar het moet nog een keer gebeuren. De heupoperatie wordt daardoor ook weer verder vooruit geschoven.
    Geniet maar lekker. Wim, denk je er nog aan ons Emailadres te veranderen. Op den duur zal dit gaan verdwijnen.
  2. Elsi en Gerard:
    8 januari 2016
    Jawel hoor, jullie zitten weer op Bali. Je verzet gewoon je huishouden vanuit Beverwijk daar naar toe. Groot voordeel dat het bij jullie lekker warm is. Hier is het ook nog steeds te zacht voor het jaar. Maar in Friesland/Groningen etc. kan je schaatsen op de weg en ligt er sneeuw. Het kan verkeren. Wij begonnen het nieuwe jaar niet zo goed. Onze poes moesten we laten inslapen en de mevrouw die ik al 23 jaar help is 5 januari overleden. Wat zal ik een tijd overhouden. Maar eerst maar tot rust komen want de zorg de laatste weken voor deze mevrouw was behoorlijk intensief. Ze is 91 jr. geworden, een mooie leeftijd. Maar het heeft toch een impact op me gehad.Geniet jullie van mooie fietstochten etc. en heerlijk warm weer. groetjes Els