DE BALIBODE 2015 Nummer 24

24 maart 2015

Lieve allemaal,

Zo, daar zijn we dan al weer, het is nu maandagavond en de voorlaatste Balibode mot nog even geschreven worden. Veel hebbeb we deze laatste dagen niet beleefd, gisteren terug gekomen van de Gili eilanden dus nog even verslag van die vertrekdag. Het was gisteren weer een heel zonnege dag met een prachtig blauwe zee, helaas kwam van snorkelen weer niets want mijn verkoudheid was op z'n hoogtepunt en ik kreeg bijna geen adem,wel veel geniest vaak vijf keer achter elkaar dus we krijgen nog heel veel mooi weer. Om half twaalf werden we door de Gili taxi's ( dus paard en wagen ) gehaald en hup op naar de "haven " onze fast ferry kwam daar met de achtersteven naar land aan, dan pootje baden de boot in. Voordien nog een mooie foto gemaakt van Anita in de hangmat maar daarover later nog meer. De ferry was binnen tien minuten in Gili Trawangan daar het zelfde, weer pootje baden lopen naar het strand alleen was het water wat dieper, dus liep ik met natte broekspijpen. op Trawangan moesten we een uurtje wachten dus even wat gegeten en gedronken en toen weer naar het strand wachten op de boot zittend op een muurtje en bovendien letten op onze koffertjes die ook op het strand stonden. Ja hoor daar was de boot, er waren veel passagiers dus de ferry was behoorlijk vol, we begonnen aan de reis naar Sanuur die twee uurtjes zou duren. Net onderweg bemerkte ik dat ik de fotocamera niet had ik vroeg Anita heb jij hem maar nee hoor ik moest hem hebben. Omdat mijn broek nat was geworden had ik het toestel er uitgehaald en aan mijn pols gehangen, vermoedelijk heb ik hem bij het wachten op de boot op het muurtje gelegd waar ik op zat en ja hoor vergeten !!!! Dus geen foto's meer, ook de hangmatfoto is er dus niet. Gelukkig heb ik alle foto's vanaf het begin tot en met zaterdag opgeslagen op de laptop dus die zijn er nog. We hebben nog naar Trawangan laten bellen maar de camera was niet afgegeven. De foto's die we nu nog plaatsen zijn nog uit de bestaande voorraad. De reis verder verliep vlot, maar helaas de zee was nogal ruw, dus klapte de boot flink, dat heb je met zo'n fastferry die dingen lijken altijd wel een wedstrijdje te houden. In Sanur aangekomen was het eb en was de aanlanding problematisch, naar voren en naar achteren dan weer vast en uiteindelijk met twintig man werd de boot tegen de kant gesleept, dus de overtocht duurde iets langer dan verwacht. Vlug naar Bumas, nog even eten met z'n vieren en naar bed. Vandaag weer naar het strand, we werden ontvangen met gebakken banaan door de vrouw van Norman. Het was prachtig weer en we hopen dat het zo blijven zal.