DE BALIBODE 2015 Nummer 21

13 maart 2015 - Sanur, Indonesië

Hallo, allemaal,

Donderdagavond 12 maart, vanaf dinsdag is het 's ochtends vaak bewolkt geweest en's middags knapte het wat op maar het weer is niet wat het in januari was, maar we klagen niet want het is nog steeds veel aangenamer dan in dat verre Nederland. Onze ABC club ( Anita's Beach Club ) wordt zo langzamerhand steeds kleiner, vandaag vertrokken Ton en Ellen na drie maanden, gisteren hebben we op het strand afscheid genomen met gebakken bananen heerrrrlijk. Dus waren vandaag de strandstoelen naast ons eerst niet bezet, een vreemde gewaarwording , vanaf 3 januari hadden we vaste buren en nu kwamen er andere strandgangers op de stoelen, inmiddels waren ze wel bekend maar het was even wennen. Verder ging alles gewoon z'n gangetje dus is er niet veel te vertellen, maar misschien weet Anita nog wat. We hebben een uitnodiging gekregen van Norman en zoon, ter ere van een geboren zoon in februari. Er wordt dan bij hun thuis een ceremonie gehouden omdat de baby na anderhalve maand nog leeft en gezond is. Dit moet heel feestelijk worden met familie en hun strandvrienden, gevolgd door eten en drinken, gewoon drinken (niet zuipen). We zullen foto's maken zodat jullie mee kunnen genieten van dit feest.Vandaag kwam een strandgast met 5 grote tonijnen die hij vanmorgen gevangen had en gaf ze aan Norman die ze schoon heeft gemaakt en die dinsdag klaar worden gemaakt. Vanmorgen even naar de andere kant gefietst 4km om koffie te drinken en net naar de markt gelopen 10 min. om te eten, zodat aan de nodige beweging weer voldaan is. Alles gaat zijn gangetje en het begint al weer op te schieten, voor jullie het in de gaten hebben zijn we weer thuis, dikke kus.

Anita en Wim

1. Riet Coster:
    13 maart 2015
    Hallo Anita en Wim,
    Dank voor alle heerlijke foto's, dat blijft toch altijd weer genieten! In de afgelopen week is het hier overigens ook heerlijk weer geweest, zonnig en wel 13 graden! Ik weet het: een lachertje voor jullie natuurlijk. Maar de voorjaarsbloemen bloeien hier wel weer volop en het ziet er steeds lente-achtiger uit. Intussen hebben jullie de enorme griepgolf in Nederland gelukkig gemist, waar ik zelf helaas ook enkele weken mee bezig ben geweest; dus blijf daar nog maar even genieten, jullie zitten daar prima, zo te zien!
    Groetjes en tot ziens, Riet
  2. Ben en Mijo:
    13 maart 2015
    Goedemorgen Beiden,

Even weer een reactie, ik lees alles, maar kom er vaak niet aan toe te reageren.
    We zijn al weer terug van Gran Canaria en genieten nu hier van het weer.
    De zon schijnt tot nu toe iedere dag. verder hebben we het op onze manier druk, vandaag het balkon, de planten zijn reeds gekocht..
    Genieten jullie daar nog maar even, ik weet niet precies meer wanneer jullie terugreis is, maar doe het beter dan onze buren, die na tien minuten al weer terug moesten naar Schiphol vanwege een mankement aan het vliegtuig.
    Liefs en ga lekker naar het strand,
    ook van Ben, Mijo