DE BALIBODE 2015 Nummer 20

10 maart 2015 - Sanur, Indonesië

Lieve familie, beste vrienden en alle andere lezers,

Daar zijn we dan weer, inmiddels zijn er weer vier dagen verstreken en dus moet er weer geschreven worden. De start is simpel, vrijdag, de verjaardag van BAS onze kleinzoon was een dag om niet over naar huis te schrijven, maar ja dat moet dan toch maar. De zon liet de hele dag verstek gaan en tussen de buien door was het droog. We besloten om niet naar het strand te gaan maar wat anders te ondernemen. 'sOchtends aan de koffie met limecheesecake erg lekker hoor Bas en vervolgens vlug weer naar het hotel om de rest van de dag uit te rusten en naar de regen te luisteren.. Helaas leek het er op dat zaterdag van het zelfde laken een pak was, dus ook die dag een alternatief programma, op het lijstje stond nog een dagje shoppen in Denpasar en zo gezegd zo gedaan. We ( Hilly, Anita, Roeland en Wim ) sprongen op de fiets en trappen maar. Een leuk tochtje binnendoor en het laatste gedeelte door Denpasar via goede fietspaden. Het oversteken was niet altijd makkelijk maar door hand opsteken lukte ons dat keer op keer. Over het shoppen zal Anita nu wat schrijven. We hebben gekeken naar stoffen, vooral bijzondere daar Hilly en Roeland dit jaar 45 jaar getrouwd zijn, er zijn wel honderd winkeltjes naast elkaar met mooie stoffen. Voor Roeland zeer moeilijk om er een plaatje bij te zien daar hier een stofje om een pop wordt gewikkeld die nog dunner is dan Twiggy. En ja, onze lijven zijn 64 jaar en van een ander formaat. Evengoed leuke dingetjes gekocht, lekker koffie gedronken , iets voor de nieuwe baby van Pita gekocht en op de terugtocht lekker gegeten bij een Warung. Deze dag was actief en zeer goed benut. Zondag scheen er weer en flauw zonnetje en dat mocht ook wel, 's morgens op de fiets naar de tempel op het hoekje en door een klein plaatsje terug naar onze koffietent, daarna naar het strand en om 1 uur ongeveer onze king prawns (die we anders op zaterdag eten) besteld. Helaas om 15.00 uur kreeg ik voor de derde keer migraine (wat een stumper) en ben ik na 2 asperines vlug naar het hotel gefietst, een snelle douche en vlug het bed in, na 16 uur voornamelijk slapen was de meeste pijn weer over, zodat we vandaag weer volop genoten hebben van zon, zee en water. Vanmiddag mijn gebakken banaan besteld die ik gister gemist heb. Lieverds tot vrijdag dikke knuffel en kus van ons

Anita en Wim

1. Johan en Ria:
    10 maart 2015
    Al die foto's, daardoor krijgen wij allen maar weer heimwee. Konden we er maar zo instappen. Inmiddels zijn wij al weer thuis in een zonnig, maar wel kil Nederland. Precies op tijd, was het op zondagmorgen 06.06 een 'Touche Down' op de Runway van Schiphol en al heel vlug werd onze auto voor de vertrekhallen afgeleverd. 09.00 Weer thuis in Vaassen.
    Ook al weer bij de KNO-arts geweest voor een audio test om vast te stellen waar het oorsuizen vandaan komt. Het gehoor was boven gemiddeld oké, maar in de hoge tonen zat er wel een probleem, aldoende kon me vaststellen een bepaalde gehoorzenuw niet meer goed zijn werk kon doen waardoor dan een fantoom reactie die het oorsuizen dan weer veroorzaakt. Weinig aan te doen en moest maar vriendjes zien te worden met dit nieuwe fenomeen. Het is ook nog wel eens rustig en als het dan weer begint moet je maar weer denken. "Daar is mijn nachtegaaltje weer".
    In de resterende tijd die jullie nog rest wens ik je nog veel plezier en zonneschijn. Ook de groetjes aan Hilly en Roeland.
    Vraag Hilly nog even hoe het zat met die sapjes om af te slanken. Vervangen die het eten of is het daarnaast. Hoeveel keer in de week?
    Groetjes,
    Johan en Ria