DE BALIBODE 2015 Nummer 18

3 maart 2015 - Sanur, Indonesië

Familie, vrienden en alle overige lezers,

We schrijven al weer zondagavond en de Balibode moet morgenavond voor publicatie gereed zijn. Vrijdag een rustige dag, mooi weer en Hilly en Roeland hadden nog eens weer een doerianfeestje georganiseerd. Dit keer omdat Lily en Wiebe zondag zouden vertrekken. De doerians smaakten lekker tenminste voor diegenen die er van houden en de foto's geven er een duidelijk beeld van. s 'Avonds hebben we met z'n tienen op het strand weer een lekker visje gegeten er kwamen tonijn, mahi mahi en grote garnalen op de tafel, dus smullen maar en dat voor in totaal € 56,00 inclusief de drankjes dus spotgoedkoop, kom daar maar eens voor op het strand in Wijk aan Zee. Zaterdag werd de zee erg vies door de aanlandige stevige wind dus we besloten om maar op tijd terug te gaan. Met z'n vieren gingen we nog even een ijsje eten bij de Italiaan en toen door naar Bumas, maar ja hoor daar begon het ineens enorm te plenzen maar gelukkig had Anita haar poncho's bij zich dus Lily en Anita bleven van boven droog, ik was al iets vroeger vertrokeen en was bijna voor de bui binnen en Wiebe wachtte tot het droog was. 's Avonds nog een laatste maal met z'n vieren op de markt gegeten en koffie gedronken, maar ook weer vlug naar het hotel want het begon in de verte al weer te onweren. Vandaag weer naar het strand daar afscheid genomen van enkele bekenden , genoten van de gebakken bananen en terug naar het hotel om Clasina, Fred en broer en Wiebe en Lily uit te zwaaien, het wordt hier dus al wat rustiger op de camping. Vanavond met z'n tweetjes naar de markt gelopen lekker gegeten en terug om aan deze reislogger te werken. Maandagavond, vandaag was het een prachtige dag veel zon, zo nu en dan een fris windje en een mooie schone, heldere zee van zeer aangename temperatuur. Het was wat rustiger nu Lily en Wiebe en nog een paar vaste strandgangers er niet meer waren maar het blijft gezellig. Vanmiddag werd er weer fruit uitgedeeld en dat gaat er in als pudding. Vanavond weer naar de markt en vervolgens naar Luthus, ja Wiebe dat doen we momenteel allemaal te voet om onze conditie op te vijzelen en nu nog dit laatste stukje afschrijven. Op het strand bak ik (Anita) regelmatig taartjes en lekker eten samen met Kadek van bijna 3 jaar. Met elkaar vullen we bakjes, roeren erin doen er zout (asin) suiker (gula) manis (zoet) en garam (peper) in en smullen maar. Ze kletst honderd uit maar ja, de helft of meer snap ik dus niet, toch hebben we steeds weer lol. Zo dit was het weer, groetjes en liefs van ons.

Anita en Wim

1. Elsi en Gerard:
    3 maart 2015
    Zo te lezen blijven jullie daar nog gezellig om van de zon genieten. In Nederland is het heel wisselvallig. We veel regen gevallen de laatste weken. De verhuizing van Otto is goed gegaan. Ze hebben het prima voorbereid en hadden dan ook veel mensen om te helpen schilderen. behangen etc. Mijn persoontje dus ook en natuurlijk even teveel gevergd van mijn rug. Zit dus weer bij de manueel!!! Een paar weken geleden is Rob Maartense overleden. Hij schijnt al een tijdje ziek te zijn geweest. Geniet maar van alles wan t onze lente moet nog komen. lfs
  2. Wim Louwen:
    4 maart 2015
    Ja, wij hebben dit gehoord van Corrie, er lag een kaart in de bus. Fijn dat bij Otto alles goed is gegaan, denk om jezelf. kus