DE BALIBODE 2015 Nummer 12

10 februari 2015 - South Denpasar, Indonesië

Hallo iedereen,

Maandagavond 9 februari, de verjaardag van Truus mijn grote zus en Bram onze buurman. We hebben vandaag aan jullie gedacht maar helaas konden we niet op jullie feestje komen. Wij hopen dat jullie beiden er een fijne dag van hebben gemaakt.   Even over het weer, het is onveranderd mooi, de hele dag zon en een lekkere temperatuur behalve als je het binnenland in gaat dan kan het hozen en dat hebben we gisteren gemerkt toen we met z'n achten een tripje hebben gemaakt, tussen de rijstvelden van, voor bekenden, Watuwileh , plensde het enorm, maar het uitzicht was weer geweldig.  We hebben genoten van de natuur, maar hebben ook nog een voor ons onbekende tempel bezocht en hebben een demonstratie plantage bezocht, waar koffie, thee en cacao werd verbouwd, we hebben daar diverse thee en koffiesoorten geproefd, sommige lekker en sommige niet, maar we hebben niets gekocht want de prijzen waren belachelijk hoog.  In de bus hebben we veel plezier gehad dus de dag kon niet meer stuk. 's  Avonds nog even naar de markt een hapje eten en op het strand nog een drankje en vlug naar bed, na een mooie maar vermoeiende dag. Zo, nu vervolgt Anita onze belevenissen van de afgelopen dagen. Wat een leuke man heb ik toch, altijd mag ik schrijven als hij het niet meer weet. Nu dan, vrijdag heeft Wim de hele nacht gespookt en daarna op bed gelegen en een dag en nacht geslapen en daarna was hij weer het heertje. Gelukkig was het niet zondag. Vandaag (maandag)  op het strand Durian gegeten voor wie het lust (ik dus niet) dezelfde Durian die heel erg stinkt hadden onze vrienden bij ons op het terras gelegd, zodat ze zelf de stank niet hadden, aardige vrienden he, of zijn wij soms aardig. Ook onze strandman heeft heerlijk mee gesmuld, die geniet net zo hard als de rest en maakt na afloop met een lachend gezicht de tafel weer schoon. Vanavond heb ik twee bikinies van nieuwe haakjes voorzien, de vorige waren poreus geworden door de zon, ik heb altijd reserve mee.  Dikke kus van ons

Nog even een kort verhaaltje bij de eerste foto's, Wiebe onze Nederlandse indo praatte al weken over lumpurs, dat zijn zoete en pikante rijsthapjes in bananenblad, hoe lekker die waren , hoe je ze moet maken en hoe jammer dat ze niet op de lokale markt te koop waren en at niemand ze voor hem konden maken. Hilly en Roeland hadden zaterdag met 1 van de keukendames geregeld dat die 20 lumpurs mee zou nemen uit haar dorp, dat lukte en dus kreeg Wiebe zaterdag op het strand zijn lumpurs. Het waren dan wel niet huisgemaakte maar uit de "lumpurfabriek "maar we hebben met z'n allen er van gesmuld.  Zo nu gaat de Balibode op de post, het is hier inmiddels dinsdagochtend half acht en daarna zal ik de foto's versturen van zaterdag en een paar van ons tripje zondag

Wim

1. Hester:
    10 februari 2015
    Leuke petjes hebben jullie op!
  2. Ben en Mijo:
    10 februari 2015
    Mooie foto's, en leuke verhalen.
    Jullie vermaken je best en genieten, gewoon blijven doen.
    Wij vertrekken morgen naar Gran Canaria, we hebben er zin in, even geen papieren om in te vullen en ziekenhuizen.
    Het weer is er goed, lazen we net.
    Ik maak niet van die mooie verhalen, hoor.
    Groet van ons beiden, Mijo
  3. Johan en Ria:
    11 februari 2015
    Even niet gereageerd, nare dingen in de familie en artsen bezoekjes,maar als het goed is ga ik dat volgende week mondeling overbrengen. Was tot het laatste moment spannend. Goed is het nog niet, maar heb zelfs het advies van de kno en huisarts gekregen, toch maar wel te gaan. Warmte doet alleen maar goed. Zo'n tripje naar de rijstvelden lijkt me ook wel weer leuk, ook al hebben we er al velen en velen gezien, maar dat blijft altijd mooi. Alvast de groetjes aan degene die ons kennen.❄️