DE BALIBODE 2015 Nummer 7

23 januari 2015 - Sanur, Indonesië

Selamat sore,

Daar gaan we dan weer, gisteravond geen internet, vanochtend ook niet maar nu om 17.30 uur is er internet, vraag niet waarom maar profiteer er van. Veel beleefd hebben we weer niet, Norman onze strandvoogd had een ceremonie, zijn buurman van 84 was overleden, Hij moest op de gamelan spelen dus was de hele dag druk. De crematie is een groot feest, een enorme optocht met heel veel mensen, Norman zwaaide vrolijk naar ons  dat is te zien op de foto's. Op het strand zijn de voorzieningen steeds beter, sinds vorige week wordt er ook verse jus gemaakt van mango, advocado watermeloen, papaya en gemixt dus smullen maar. Het weer i s geweldig ondanks de sombere berichten die wij zien op BVN het Nederlandse tv kanaal voor het buitenland. Soms een buitje, maar overdag de hele dag droog en lekker warm, wij zijn heel tevreden. Vandaag was het ook al weer gebakken bananendag, dat is normaal op zondag maar ook vandaag werden we getrakteerd.  Ik heb zo nu en dan een bijschriftje bij de foto's geplaatst, dat zullen jullie wel gemerkt hebben.

Inmiddels zijn Wiebe en Lilly ook gearriveerd en nu spreken ze op het strand al over het clubje van Anita. Wij hebben besloten dat de club niet te groot mag worden dus gaan we ballotage toepassen en een hoge contributie vragen, op die manier komt splinter door de winter.

Hilly wat leuk een bruidsjurk voor Mirella en natuurlijk twee bruidsmeisjes die hebben ze al, dat is makkelijk. Mag jij het mandje met bloemen dragen en Roeland de rijst of is dat te vee gevraagd. We zien jullie nu vlug, goede reis en tot maandag. De koers zakt is nog maar net 14.

iedereen een kus van ons

1. Hilly:
    23 januari 2015
    Ja,ja hoge entrees en lage koersen, dat gaat niet samen. Ik Vraag nu alvast korting. Lage koers komt waarschijnlijk omdat de euro ook weer lager is geworden en ze vele miljarden in de Europese unie willen storten. Had vanmorgen vroeg al gekeken of er een Balibode was, maar helaas moest tot de middag wachten. (Ook hier werkt internet niet altijd zoals het zou moeten doen) Leuk dat Wiebe en Lilly er weer zijn. Hou je wiebe een beetje uit de zon, anders steken wij straks heel erg bij hem af. De mandjes met bloemen zijn al weg, de dametjes hadden zelf al besloten dat ze met rozenblaadjes moesten strooien. De rijst is eigenlijk niet meer nodig, want er zijn al twee mooie meiden. Mama moest wel een jurk met een sleep,want ze hebben gewoon al aangenomen dat ze bruidsmeisjes zouden zijn. Morgen gaan we nog even op jurken jacht,maar ik denk dat ze wel al besloten heeft, wat ze graag wil. Waar een ander er een jaar voor uittrekt om te trouwen, moet dit binnen drie maanden geregeld zijn en dan gaan pa en ma er ook nog eens twee maanden tussenuit. Er wordt hier sinds gisteren geschaatst op natuurijs, het is nog wel dun, maar je hebt er altijd waaghalzen bij. Vroeger mocht ik graag schaatsen,maar het kan me nu gestolen worden. Ik vind het maar verrekte koud! Nog twee nachtjes in ons eigen bedje en dan komen we eraan. Lieverds zie jullie maandagavond. Alvast een dikke knuffel.
  2. BETS:
    25 januari 2015
    Ijs is al over nu weer 7 graden maar nu zo riant als bij jullie. Gisteren even behoorlijk glad.
    Ik had nog niet geantwoord op je engeltjes maar je hebt wel geluk hoor, nu niet te stoer worden want het kan ook wel eens verkeerd aflopen.
    Geniet verder maar lekker.

Groetjes Bets