DE BALIBODE 2015 Nummer 6

19 januari 2015 - Sanur, Indonesië

Hallo, verre lezers,

Daar zijn we dan weer, allereerst wil ik allen die met mij meeleven bedanken voor hun belangstelling. Het gaat goed met me en er zijn geen verdere complicaties opgetreden. Maar ja mijn onderdanen zijn al ruim vijfenzeventig jaar en soms doen ze niet wat ik wil en dan gebeurt er weer wat. Ik laat ze nu rusten en ga gewoon verder met schrijven. Even over het weer, nog steeds is het overdag bijna altijd droog, maar nu, op Bali 18.20 uur regent het een beetje na een dag vol zonneschijn. Zo meteen gaan we lekker naar de markt en daarna weer aan de ijskoffie, dus onze avond is weer gevuld. Als we terug komen van onze dagelijkse beslommeringen schrijven we verder, als het internet tenminste werkt, want helaas dat is hier in Bumas nog steeds een puinhoop.  Op het strand hebben ze weer iets nieuws, namelijk een blender waar ze een zakje cappucino of chocolade of vanille smaak enz met ijsklontjes in doen. In een plastic beker doen ze dan bruine kleef bolletjes en wat surrogaat chocola , dit samen moeten wij dan lekker vinden nu ik niet, zonder suiker is het net water met een smaakje en met suiker is het te zoet.Wat dan wel weer leuk is dat je de bolletjes in het dikke rietje zuigt en dan je buren ermee bekogelt. We hebben veel lol gehad en ons goed vermaakt. Vandaag hebben we met z'n allen gevist en de oogst was goed, Norman heeft ze schoon gemaakt en zijn vrouw heeft ze gebakken zodat de gasten (wij) en zijn kleinkinderen er van genoten hebben (zie de foto's van de kinderen). Gisteren een mooie orchidee gekocht die nu staat te pronken op ons platje.

Janna, we konden de foto's van de wedstrijd wel openen en hebben er van genoten. Je staat er prachtig op vooral die mooie lach met je medaille.

tot de volgende keer

1. Hilly:
    19 januari 2015
    Fijn wim dat alles weer goed gaat en je er verder niks bij hebt gekregen. Wat hoor ik gespeeld met eten? Foei jongens en Meisjes! Sturen jullie de laatste regen ook op vakantie? Net koffers van boven gehaald en zal eens kijken of er nog wat kleren mee willen. t'is hier vandaag een beetje mistig. Vanochtend nog even mijn onderhoudsbeurtje gehad bij de acupuncturist. Als het goed is moet ik er nu weer een poosje tegen kunnen. Anita heb jij een mooie orchidee gekocht op de zondagsmarkt. Zijn ze daar nog zo duur of kon je afdingen? De mijne gaan allemaal bloeien net nu ik wegga. Nou dan moet een ander er maar van genieten, doe ik het op Bumas wel, daar groeien ze tenslotte buiten. Zijn er nog steeds geen bekenden gearriveerd? De Balibode is deze keer vroeg, ik zat net even op de computer te kijken of ons energielabel voor het huis al binnen was en toen zag ik zomaar een Balibode voorbij komen. Kon het niet laten om direct even te reageren.
    Lieverds nog een Balibode te gaan en dan lees ik hem in de zon. Dikke kus en een stevige knuffel. tot vrijdag.
  2. Johan en Ria:
    19 januari 2015
    Geheel wat anders. Eigenlijk misschien niet iets voor de vakantie, maar de vraag is of het volgende ook op nieuwsgebeuren van Bali invloed heeft gehad. Hier in Nederland tenminste wel. Betreft het (wellicht onschuldig) terdood brengen van een Nederlander op Java. Heeft weer een politiek staartje. Zelfs bemiddeling van onze koning heeft niet geholpen.
    Lieve mensen, evengoed nog veel vakantieplezier en zorg er voor dat je niet alle zonneschein gaat consumeren en dat je voor ons nog wat overlaat.
  3. Ella:
    20 januari 2015
    Wat leuk de foto's van Janna knap hoor !!
  4. J.W.Louwen:
    20 januari 2015
    Johan wij hebben het op BVN gezien, hier hoor je niets
  5. Lutz kuipers:
    20 januari 2015
    Gelukkig dat het goed met je gaat Wim, een wandelstok of wieltjes aan je fiets, is dat een idee?
    wij hebben tot nu toe nog niet gereageerd, maar het gaat hier nog niet zo lekker, Henk heeft nog 12 dagen in het ziekenhuis moeten verblijven, vanwege een bacteriele infectie. Hij is nu thuis, maar de wond is nog niet dicht. Hij is behoorlijk verzwakt en inmiddels 5 kilo afgevallen. Vorige week een uitval gehad, dat lijkt op epilepsie, en daar wordt hij weer onzeker van.
    we vrolijken wel een beetje op van jullie zonnige verhalen en foto's.
    hopelijk de volgende keer betere verhalen van deze kant, liefs van ons en geniet.