DE BALIBODE 2015 Nummer 5

16 januari 2015 - Sanur, Indonesië

Lieve allemaal,

Toen we dinsdag op het strand zaten en ons gebruikelijke kopje koffie voor Wim en water voor mij dronken om half elf 's morgens, kwam de vrouw van Norman met een verrassing. Ze legde met een voldaan gezicht twee gekookte aardappels voor ons op tafel," énak- lekker" zei ze wij keken elkaar al  verbaasd aan en begonnen te grinneken  een aardappel , Wim heeft hem op gegeten en heus waar het was een gewone gekookte aardappel lekker bloemig, ik stikte van het lachen, gelukkig zat Ibu (mevrouw) met haar rug naar ons toe. Dit was een leuk begin van de dag en de tweede aardappel hebben we kado gedaan aan een ander, die hem overigens niet wilde, ondankbaar hoor. Gister startte de dag met regen tussen de buien door naar het strand, daar achter de koffie, ja hoor hozen en even droog en weer, dan een uurtje droog, weer een donkere lucht en dus vlug terug naar het hotel. Wim heeft foto's gemaakt van bloemen , gedouched en daarna een lekker tukje gedaan. Nu is het weer stralend weer en na het versturen van de mail gaan we weer op pad.

Liefs en groetjes van Wim en Anita

1. Hilly:
    16 januari 2015
    Goedemorgen,goedemiddag. Wat is er nu lekkerder dan een heerlijke bloemige gekookte aardappel bij de koffie. en dan met zoveel liefde gekookt. Ik kan hem bijna proeven. Wat vreselijk ondankbaar dat mensen dit weigeren. Zijn die donkere wolken nu nog niet opgedroogd? We hebben hier woensdag zelfs sneeuw gehad en de voorspelling voor volgende week zijn ook winterweer. Laat ze het nog maar een weekje uitstellen. We zijn de nachtjes aan het aftellen, het gaat nu erg snel. Gisteren de laatste officiële dingen geregeld, nu kunnen we rustig op vakantie gaan. Hoe is de koers op Sanur? Ze geven hier 14.827. aan. Anita ben je nog iets vergeten of heb je nog iets nodig, we nemen het graag voor je mee. De koffers zijn nu nog niet vol. liefs en een dikke knuffel.
  2. BETS:
    16 januari 2015
    Hier eindelijk een droge dag en geen storm.
    Jullie zullen ondanks zo'n enkel buitje je evengoed best vermaken.
    En Wim niet meer vallen he, nu liep het goed af maar je moet niet weer in de lappenmand komen.

Groetjes Bets.
  3. Johan en Ria:
    16 januari 2015
    Zie daar bij die bloemen ook een hibiscusachtige waarmee je, je schoenen mee kunt poetsen (kembang spatu). Dus je kunt nu met glimmende 'Van Bommel' schoenen naar het strand. Voor de rest heb ik vandaag niet veel zinnigs te zeggen. Hopen maar dat de politie op Bali goed en zonnig weer krijgen, dan hebben jullie het ook. Komt goed!