DE BALIBODE 2015 Nummer 4

13 januari 2015 - Sanur, Indonesië

Lieve familie, vrienden vriendinnen en overige lezers,

Het is weer maandagavond en tijd om de Balibode weer te vullen met losse praatjes. Allereerst het weer, vanochtend om kwart voor acht was het nog donker en regende het hard, we waren wakker maar Anita besloot niet te gaan zwemmen, te nat. Even later werd het droog en kon ik naar de bakker, daar kreeg ik problemen met het afstappen, mijn spatbord achter stond te hoog, ik maakte een schuiver en bezeerde mijn knie, veel bloed voor een oppervlakkig wondje.Toch maar broodjes gekocht en lekker ontbeten, als fruit verse mango, heerrrrrlijk. Omdat het lekker opklaarde naar het strand en een fijne dag gehad. Tot nu toe is het weer geweldig.Als foto's toch maar weer wat eetfoto's, speciaal voor Serv, we laten het ons goed smaken vooral de grote garnalen zijn favoriet, maar ook een simpel bamihapje of soepje zien we wel zitten. Vanmorgen (dinsdag) een vrolijke zon en lekker weer kunnen zwemmen en straks naar het strand, boekje lezen, luieren en dobberen onze favoriete bezigheid.

De "spaghetti"banden zijn een succes, lekker dobberen in het zeewater, ze worden regelmatig uitgeleend, zowel aan onze Deense buurvrouw als aan de iets grotere kleinkinderen van Norman .Gister heeft Norman voor het eerst gevist en wat kleine visje gevangen in zijn net, niet genoeg voor de grote familie wel voor een man .Ik heb tijdens de ijskoffie rokjes uitgedeeld die ik bij de Action gekocht had. Ze waren er weer erg blij mee.

.Dit was het weer een dikke kus van ons.

1. Hilly:
    13 januari 2015
    Goedemiddag, mensen van het goede leven. Het is hier natuurlijk nog ochtend. Nou de weergoden kunnen er hier ook wat van. Ze gooien de regen met bakken uit de lucht.bovendien waait het heel hard. Roeland is zaterdag zelfs niet eens naar de markt geweest. Was onverantwoord, de kramen vliegen met deze storm de lucht in. We hebben dan wel geen kraam, maar dan waaien de kleppen wel kapot. Wim hoe is het met de gewonde man? Niet te vaak doen hoor, verder al bekenden gearriveerd? Jullie kleuren al lekker bij. Ik heb de koffers al open staan. Zo nu en dan gooien we er wat in. Made stuurde al een mailtje, van hoe laat komen jullie aan. Nou het schiet op. We zijn zondagmiddag 'even' bij jan en Gepke geweest. Heel gezellig gehad. Zij kijken er ook erg naar uit. Hoorde van gepke dat Hans van Lies net 30 bestralingen achter de rug had. Er zaten weer foute cellen bij de prostaat. Zal ze deze week nog even bellen. Als je de foto's ziet krijg je steeds meer zin om te vertrekken. Laten jullie nog wat lekkere mango's voor ons over? Lieverds geniet lekker van alles, wij genieten lekker mee, een dikke kus en tot vrijdag voor een babbeltje.
  2. Vincent van der Klei:
    13 januari 2015
    Lieve mensen hier stormt en regent het pijpen stelen nog 3 weken dan zijn we met mijn broer ook in Sanur. Wij willen ook fietsen huren jullie weten vast het adresje. Geertje Vincent
  3. BETS:
    13 januari 2015
    Zoals je al gelezen hebt, het weer is hier bar en boos, maar het zal wel weer veranderen.
    Genieten jullie er maar heerlijk van, als ik naar de foto,s kijk ontbreekt ook niet aan lekker eten. Denk erom hier doet men, zoals ieder nieuw jaar aan de lijn. Dus niet te vet terug komen, ik doe re trouwens niet aan mee.

Groetjes Bets
  4. Johan en Ria:
    13 januari 2015
    Wim, ik wil je wel een tip geven. Als je het plaveisel van de straten van Bali van dichtbij wil bekijken, kan je ook gewoon van de fiets stappen, door de knieën gaan en vervolgens voorover buigen. Voel je met de neus het asfalt, dan ben je ver genoeg.
  5. J.W.Louwen:
    14 januari 2015
    Dank je wel Johan voor het advies
    Wim