DE BALIBODE 2015 Nummer 1

4 januari 2015

Lieve familie, vrienden en alle overige lezers,

Vandaag zondag onze eerste Balibode. Heel veel problemen met de computer en ik hoop dat het nu lukt. De reis verliep het eerste deel naar Kuala Lumpur uitstekend, alleen leek het wel een beetje op een hobbelweg, jonge jonge wat ging de MH 19 soms te keer, we zaten regelmatig te schudden in ons tuigje. In KL aangekomen bleek onze perfecte reis, maar1 uur overstappen in KL , te zijn veranderd, om onverklaarbare redenen moesten we in plaats van 1 uur ruim 3 uur wchten, helaas pindakaas. We kwamen dan ook pas om 4 uur's middags in Bumas aan in plaats van om 1 uur.

De kamer was de juiste, dus koffers uitpakken en daarna even rusten en vervolgens naar de markt. Onderweg bij "Samping "onthaalt op een drankje, vervolgens naar de markt, lekker gegeten en daarna nog even naar LUTUS voor een ijskoffie. Iedereen was erg blij om ons te zien en het ging in Sanur rond al een vuurtje. Anita is er weer!!!!

Zaterdag begon met geweldige stortbuien, nu ja het is tenslotte natte moesson tijd. Anita ging naar de kapper en ik stortte me op de computerproblemen, zonder resultaat. In de loop van de dag werd het droog en zijn we naar het strand gefietst, ook daar weer een heel warm onthaal bij Norman en familie. 's avonds weer naar de markt en Lutus waar Anita heeft geprobeert te whats appen maar ook geen resultaat, dus maar een smsje naar Hester gestuurd dat we goed ijn aangekomen. Vandaag zondag weer met de computer gestoeid, uiteindelijk bleek dat mijn IP adres niet wordt erkend door de router en wat daar aan moet worden gedaan weet ik niet, maar met wat vreemde ingrepen kon ik toch iets met hotmail doen en ook met reislogger, ik hoop nu dat hij ook verstuur gaar worden straks. Om half elf naar het strand want de zon scheen en het was lekker warm. Opnieuw stroomden bekenden toe, Anita heeft al heel veel knuffeltjes uitgedeeld en ook de meegenomen kinderkleding kreeg een zeer warme ontvangst. Wij kregen een schaal met bananen, rambutans en twee overheerlijke mango's. Om twee uur een soepje gegeten en om half vier kregen we nog weer een grote schaal gebakken banaan dus eten hoeven we haast niet meer. Om half vijf naar het hotel gedouched en toen weer de computer geprobeerd met mogelijk nu resultaat.

Ik heb ook nog wat foto's van de vlucht die verstuur ik indien mogelijk na dit bericht. de eerste twee op Schiphol, daarna een paar uit KL en de laatste zijn gezicht op het strand van Sanur, het eiland Lembongan voor de kust van Sanur van boven gezien en een paarr impressies van Sanur met de grote tolbrug.

Dat ws het voor deze keer en nu maar duimen dat het bericht verzonden wordt.

Groetjes van ons beiden en voor iedereen ook nog een heel gezond en gelukkig Nieuwjaar.

Anita en Wim

1. Riet Coster:
    4 januari 2015
    Goed om te lezen dat jullie gezond zijn aangekomen, al duurde de reis dan ook wat langer dan verwacht. Een heel fijne tijd gewenst en ik verheug me nu al weer op al jullie reisverhalen (en foto's!). Nu maar hopen dat dit berichtje wel blijft staan, want ik zag dat mijn vorige reactie, na aanvankelijk geplaatst te zijn, inmiddels is verdwenen van de site. Hartelijke groet, Riet Coster
  2. Caron:
    4 januari 2015
    Jullie zaten bij Nino in het vliegtuig. Hij is nu op Phuket voor een cocktail-cursus.
  3. Rita Bongenaar:
    4 januari 2015
    Wat een pech dat jullie langer moesten wachten op de aansluiting naar Denpasar. Maar nu zitten jullie lekker in de zon en hopelijk niet al te veel regen. Genieten jullie maar lekker en niet al te veel pech deze keer!!! Liefs van ons 2tjes, Rita
  4. Mieke:
    4 januari 2015
    Hopenlijk doet hij het mijn mail adres staat verkeerd mieke
  5. Johan en Ria:
    4 januari 2015
    Wat moet ik zeggen? Weer goed thuis op Bali aangekomen of gewoon aangekomen. Ja,je weet het maar nooit met de aansluitingen op de luchthavens. Wij hebben dat ook meerdere malen ervaren en met uitschieter met Garuda. Kwamen toen bijna een etmaal te laat aan op Bumas. Heeft ons toen een volle dag gekost.Zo te zien gaat het weer als vanouds. Dezelfde moessonregens met dezelfde routes om voor de inwendige mens te zorgen. Zeker ook al de nodige baantjes getrokken in de 'pool' ? Morgen nog even doorbijten in het Radboud en maar weer hopen dat er geen bloedingen ontstaan. Daarna kunnen ook wij weer ons opmaken en weer toeleven naar een weerzien, na een mislukt en kort verblijf in November, met ons geliefde Bali. Hebben er ook weer heel veel zin in. Wensen jullie heel veel mooi weer toe en niet teveel hemelwater. Vangen wij hier in Nederland wel op.....Anita en Wim, gezond blijven en al het goeds gewenst.
    Johan en Ria
  6. Jos Burgwal:
    4 januari 2015
    Mijn hart draait om van heimwee door jullie beschrijving. Dat is toch het mooiste van het verblijf in Sanur, die hartelijkheid, Al die bekenden. Het maakt het verblijf daar nog aangenamer. Dat soepje op het strand, die vruchten. Alleen als je het meegemaakt hebt weet je wat een(voordelige) rijkdom het is.
    Alleen de berichten over de hobbelige vlucht zijn geen wenkend perspectief! Geniet er van.
  7. Lieke Huigens:
    4 januari 2015
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Kom weer gezond terug (pas over drie maanden, hoor). Ik wou dat wij ook zoiets in het verschiet hadden, al is het hier beslist niet koud. We hadden de kinderen maar geadviseerd om niet te komen op 1 januari, als ze gezond wilden blijven. Ik ben behoorlijk ziek geweest en heb drie dagen op de bank gelegen. Vandaag voel ik me al een stuk beter, dus we hebben het weer overleefd! Maar na jullie afscheid hadden we geen mens in levenden lijve gezien, zielig, hè?
    Heel veel plezier, ontspanning, lekkere visjes en ijskoffie gewenst en tot het volgende bericht.
    Groeten, ook van Jaap.
  8. Hilly:
    4 januari 2015
    Hè, hè, eindelijk een berichtje. Heb vanmorgen nog tegen Roeland gezegd dat de vrijdag bij jullie wel erg lang duurde. Wel aan internet problemen gedacht. Fijn dat jullie reis, ondanks 2 uurtjes oponthoud verder goed is verlopen. Maar goed dat jullie een tuigje om hadden op die hobbelige weg. Geweldig dat jullie weer zo warm zijn ontvangen, maar dat kan ook niet anders. Wie warmte geeft, krijgt warmte terug. Vandaag Caitlyn haar verjaardag gevierd met een Frozentaart. Hij was mooi en lekker. Gevuld met frambozenbavarois,witte chocoladebavarois en banketbakkersroom. Foto,s hou je tegoed. Lieverds geniet vast en rust lekker uit. Liefst aan het strand in het heerlijke zonnetje. Dikke knuffel uit Wolvega.
  9. BETS:
    4 januari 2015
    Hier nog even een berichtje, had ik al gedaan op mijn tablet maar denk dat dat niet aangekomen is.
    Denk dat jullie al weer heerlijk genieten van een paar onvergetelijke maanden in het verschiet, geniet ervan. Fijn om jullie belevenissen weer te mogen ontvangen.

Groetjes Bets
  10. Elsi en Gerard:
    5 januari 2015
    Blij voor jullie dat de reis zonder GROTE problemen is verlopen. En nog wel 3 mnd wegblijven? Het zij jullie gegund hoor. Geniet er van, verbrandt niet en wij zien uit naar jullie belevenissen daar.

groetjes Gerard en Els