DE BALIBODE 2015 Laatste nummer 26

1 april 2015 - Beverwijk, Nederland

Lieve familie, vrienden en alle andere Balibode lezers,

Dinsdagavond, weer terug in ons koude kikkerlandje, het was wel even wennen maar de kachel is aan dus het is te harden. Vanochtend om tien over acht weer aangekomen op Schiphol na een wel zeer turbulente vlucht. Gisteren vertrokken we om vier uur uit Bumas en na een heel vlotte rit arriveerden we nog voor half vijf op Ngurah Rai het vliegveld van Denpasar, even inchecken, nog even rondkijken en om half acht zouden we vertrekken en dat lukte dachten we, we taxieden achteruit, een flinke klap en weer terug naar de gate, na ongeveer een uur wachten kregen we informatie, er was wat stuk, inmiddels weer gemaakt en het had niets met veiligheid te maken dus na anderhalf uur vertraging op naar Kuala Lumpur, daar lopen naar het volgende vliegtuig dat natuurlijk op  het tweede vliegveld stond dus ook nog even de skytrain nemen, daar konden we direct boarden en om twaalf uur zaten we in het vliegtuig dat om kwart voor een vertrok een uurtje te laat.Het weer was de hele reis zeer onstuimig, tegenwind van meer dan 200 km/uur en enorm veel turbulentie, niet zo erg leuk, maar dank zij onze slaappillen hebben we een groot deel van de reis geslapen ondanks de schudpartijen. Lekker moe te laat op Schiphol aangekomen waar Hester al op ons wachtte, ze wist van de vertraging. Maar we zijn er weer , de koffers zijn uitgepakt en we hebben lekker gegeten bij Hester Jeffrey en de kinderen.

Nu nog even onze laatste belevenissen vanaf vorige week vrijdag. Het weer was de laatste dagen geweldig, we hebben genoten van de zon en het heerlijke water. Maar we hebben nog meer gedaan, Net voor we naar Gili Air vertrokken hebben we (Roeland Jan en Wim ) een gesprek gehad met Made Mestra de huidige "  managing director " van Bumas over de kamerprijs voor 2016, het gesprek verliep moeizaam hij moest eerst met zijn vader overleggen over onze wensen maar hij zou ons zo snel mogelijk vertellen wat de prijs zou worden, ik heb hem uitdrukkelijk gevraagd om dit te mailen. Jan kreeg vrijdag net voor hij vertrok naar Nederland te horen dat de door ons gevraagde €25,00 akkoord was, Jan heeft dit mij op Gili Air door gebeld, wij hoorden verder niets. Zondagavond heb ik Made gemaild mijn ideeën doorgegeven en gevraagd of hij hiermee akkoord ging en hem verzocht mij zo spoedig mogelijk hierover te mailen. De hele week hebben wij niets gehoord daar waren wij niet blij mee, temeer daar ook gevraagd was een nieuwe sponsorverklaring op te stellen voor de nieuwe visumaanvraag, deze verklaring was ons begin februari al beloofd, maar ook die was nog niet ontvangen. Wij hadden al een paar alternatieven voor Bumas gezocht, nu besloten we Bumas voor gezien te houden en wat anders te zoeken. Zaterdagmiddag kwamen we bij hotel Ari Putri terecht, spraken daar met de directrice Ibu Mas en binnen een kwartier hadden we een voor ons zeer aantrekkelijke afspraak gemaakt voor 2016 die we op papier mee kregen, een simpel velletje met kamernummer de prijs en de handtekening van Ibu Mas. Wij zijn blij deze stap gemaakt te hebben, de bijzonder lakse houding van het management van Bumas en zoals wij vonden de steeds sterker wordende vergrauwing en verwaarlozing van het hotel waren de belangrijkste redenen naast nog wat andere ongemakken, om dit hotel na vijf jaar gedag te zeggen. Volgend jaar beginnen we met een schone lei in een ander hotel. Zondag bij aankomst nog meer kado's gekregen van heel blijde familie van Norman. Alles is heel thuis aangekomen en zal een mooi plekje vinden. Iedereen bedankt voor alle reacties en tot volgend jaar

1. Lieke Huigens:
    31 maart 2015
    Selamat datang di rumah! Hopelijk volgt het mooie weer in jullie kielzog, en kunnen we binnenkort hier ook van de zon genieten (op ons kleine balkonnetje !).
  2. Hilly:
    31 maart 2015
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Een hele verandering volgend jaar. Nu wachten op het mooie weer hier. Wij zijn druk met de voorbereiding voor de bruiloft. Liefs Roeland en Hilly
  3. Riet Coster:
    31 maart 2015
    Welkom thuis in het stormachtige Nederland! Niet zo lente-achting als je zou wensen, maar hopelijk verandert dat snel. Tot ziens binnenkort!
    Riet
  4. Lily:
    1 april 2015
    fijn,weer veilig thuis.Wat een takkeweer he.
    Hele verandering volgend jaar.Mooi hotel.
  5. Alex Loon van:
    2 april 2015
    Welkom thuis schatten, iedereen wacht op beter weer en de zon, nog even wachten. Tuin vraagt ook alweer aandacht, iets minder snel dan vorig jaar maar kont snel. We maken weer een afspraak om bij te kletsen en te genieten van eten wijntje en sapje liefs Serv en Alex zxxxxx
  6. Anneke en Hans van Mengden:
    2 april 2015
    Hallo Anita en Wim, fijn dat jullie weer veilig in het koude kikker landje zijn terug gekomen.Nu maar hopen dat het hier ook beter weer gaat worden. Verder is het wel even schrikken dat jullie volgend jaar niet meer naar Bumas komen. Groetjes Annneke en Hans