Balibode 17

28 februari 2014 - Sanur, Indonesië

Hallo allemaal,

Daar gaan we dan weer, vandaag is er niet veel te schrijven. We hebben al weer een paar koppels uitgezwaaid, zij zijn al weer vertrokken naar de vroege lente in Nederland en wij houden het hier ook nog wel een paar weekjes vol. Bambang heeft fruit gebracht en ons uitgenodigd zondag bij hem te komen, dus zondag naar Nusa Dua in de middag. Anita heeft gisteren met de dames een fietstochtje gemaakt en daarbij ook het huis van Nyoman of Norman onze strandstoelenbaas bezocht. Hier groeien de sterfruitbomen in de tuin, zie ook de foto's. We hadden een rijpe geproefd, iets zurig maar erg lekker. Als de anderen rijp zijn kunnen we weer proeven is ons beloofd. Ons tochtje ging langs de mangrove bossen, de zee en door kleine straatjes, waar vele mooie huizen en resorts staan. Deze aardige plekjes kun je soms huren, alleen is er geen restaurant in de omgeving te bekennen en zijn de straatjes  's avonds stik donker dus gevaarlijk vanwege de goede (hm hm) straten cultuur hier, vele vele kuilen en soms nog meer vuil dwars over de weg. Vandaag ben ik aan een nieuwe baan begonnen, ik heb Norman meegeholpen met vissen en ben geslaagd. Zijn zus had geen droge kleren bij zich dus vroeg hij mij om het net vast te houden. Hij liep een rondje door knie hoog water en spande het net, daarna een tweede net en via de bodem samen met Roeland op de knieen. Een rondje kruipen en het net optrekken leverde een aardige portie kleine visjes op. Deze werd verdeeld over de familie die vanavond dus weer te eten heeft. Vanaf nu ben ik visvrouw van het jaar. We hebben net lekker op het strand gegeten met zes man en vrouw, Hilly is snip verkouden en verdiende een goede stoel, ze heeft lekker soto ayam (kippen soep) gegeten en nu naar bed met een aspirine. Morgen gaan we naar Ubud naar het museum en in de tuin liggen, we hebben er zin in. Mensen een dikke knuffel van ons maar weer. O ja, Serv en Alex we hebben de olie voor moeders (4x) en een flesje voor jullie, of moeten dat er meer zijn?

De foto's van het vissen staan op pagina 11 en 12, deze zijn door Hilly gemaakt.

Groetjes Anita en Wim

1. Johan en Ria:
    28 februari 2014
    Dat dooie visjes eten bevalt ons niet....Tot ziens aan de overkant.
  2. Hilly:
    Ja,ja ook al een bijbaantje. Zo kunnen we langer blijven. en hebben veel plezier.
  3. Hilly:
    28 februari 2014
    Ja, ja ook een bijbaantje. Maar zo kunnen we wel langer blijven. En hebben we nog veel plezier ook.
  4. Serv:
    Lieverds,
    Geweldig dat jullie wederom boodschappen voor ons gedaan
    gedaan hebben .Super !Kunnen we weer vooruit.Dank !!
    Dikke kus vanuit een zonnig en carnavalesk Holland xxxxxxxxx
  5. Riet Coster:
    3 maart 2014
    Mijn vorige reactie was, na eerst geplaatst te zijn, al snel weer verdwenen van de site; benieuwd wat er deze keer gebeurt. Wat een prachtige foto's weer, zowel van het andere resort, de bloemen als de verlaten/ verwaarloosde gebouwen van een tijdje geleden! Het is wel duidelijk dat het daar altijd mooi is, wat voor weer het ook is (zelfs na de plensregens zag het er voor mij nog uitnodigend uit...). Fijn dat jullie, na een wat minder prettige periode in het begin, nu toch nog even heerlijk kunnen genieten. Hier schijnt de natuur een maand voor te lopen op het normale schema, dus de tuin zal er bij terugkomst mogelijk heel anders uitzien dan de vorige jaren?
    (een mailtje met foto's volgt) Geniet nog maar even heerlijk van de warmte, voordat jullie ons weer jaloers gaan maken met jullie geweldige kleurtje...!