Balibode 13

14 februari 2014 - Sanur, Indonesië

Lieve familie vrienden en andere Balibode lezers,

Dinsdagavond starten we al weer met het schrijven van de bode. Vanochtend om half zeven werden we al gestoord door onze bovenburen die begonnen te schuiven van de stoelen want de knijper ofwel de masseur zou komen. En ja hoor om kwart voor zeven was hij er al. Toen werd het rustig, het is dus toch een zachte knijper. Het was na het ontbijt wat bewolkt, dus besloten wij een eindje te gaan fietsen. Dat duurde ongeveer anderhalf uur, we hebben heel Denpasar door gefietst en aan het eind toch nog maar een lekkere koffie genomen. Daarna naar het strand, het was lekker warm. Wiebe besloot dat wij maar garnalen moesten eten en dat hebben we gedaan, zie ook de foto's. We moesten de rijst op Balinese wijze eten dus met de vingers en dat beviel ons goed. Vanavond maar een simpel martabakje gedeeld, ook erg lekker. Zo nu stop ik en ga morgen verder. Inmiddels is het donderdag, woensdag hebben we maar besloten om niets te schrijven. Toch hebben we wel weer wat te melden. Norman ofwel Nyoman onze stoelenverhuurder en cateringofficer voor de dag heeft meerdere zonen en dochters, maar ook nog veel meer familieleden die of op het strand werken of wat anders doen. Een van zijn zoons opende woensdagmiddag een kleine warung ( eettentje ) midden in Sanur en wij werden uitgenodigd om daar te gaan kijken. Anita en Hillie togen gisterochtend al vroeg naar de bloemist om een bloemstukje te regelen, dit werd direct afgeleverd in de warung. Daarna togen we naar het strand en enkele uurtjes later kwam de zoon ons op het strand bedanken voor de mooie bloemen. Anita had zoon en schoondochter ook al geadviseerd met de menukaart en ook hadden ze samen  de prijzen bepaald, dus ze hadden wel vertrouwen in haar. Om vijf uur terug naar Bumas en tegen zevenen gingen we met z'n twaalven naar de warung, het leek wel een overval maar ze waren heel blij met ons. We hebben met z'n allen heel lekker gegeten en de prijzen lagen bijna op marktniveau, dus heel gunstig. Het was erg gezellig en we gaan er beslist nog wel eens eten. Vandaag donderdag was het heel erg drukkend, de vochtigheidsgraad is nog steeds heel erg hoog en dat zorgt voor een benauwd gevoel, als het nu maar minder gaat regenen zal dat ook wel beter worden. Zelfs vanavond was het heel erg drukkend, we wilden op de markt eten maar daar was het weer kermis, soms staat er een enorme tent waar een paar malloten tegen elkaar in krijsen om reclame te maken voor brommers. Ze hebben het geluid zo hard aanstaan dat het pijn doet aan je oren. Wij zijn dan ook maar doorgefietst naar het strand en hebben daar heerlijk gegeten en daar woei een heerlijk briesje.

Zo dat was het dan weer, groetjes en liefs van Anita en Wim

1. Hilly:
    15 februari 2014
    Wim we gaan jou naar die zachte knijper sturen. Je hebt mij niet horen gillen, ik doe mijn kiezen stijf op elkaar. Want ik heb van jou begrepen dat kronen hier niet zo erg duur zijn. Knuffeltje van die vervelende buurvrouw.
  2. Jaap en Mary:
    15 februari 2014
    Hallo Anita en Wim,
    Wij zijn weer terug in het koude kikkerlandje ,
    heb ondertussen de chemo ondergaan , en ik moet zeggen dat ik nog steeds blij ben met alle liefde die jullie mij allemaal hebben gegeven ,
    De Boedha staat netjes op de kast en ik hoop dat hij mij kracht zal geven , nogmaals mijn dank voor dit lieve gebaar .
    ik heb in de tijd hele lieve mensen ontmoet ,
    Jaap en ik wensen jullie allemaal nog een hel fijne tijd op bali ,
    en mijn wens is dan ook jullie allemaal terug te zien ,
    doe ze allemaal de groetjes van ons .
    heel veel liefs
    Jaap en Mary xxxxx
  3. Lieke Huigens:
    16 februari 2014
    Lieve Anita en Wim,
    Alle stormen zijn hier, voorlopig tenminste, weer gaan liggen. Twee weken geleden ging het om Jaaps operatie (nieuwe stent), gisteren woei het heel hard (de dakpannen zijn geloof ik blijven liggen) en toen kwam Fredy ook nog binnengestoven met haar nieuwe verkering! We hadden haar al ruim een jaar niet gezien, dus dat was een grote verrassing. Het lijkt een aardige man, en zij lijkt gelukkig, en daar gaat het om, nietwaar? Jaap is weer op de been na de operatie, maar de pijn 's nachts is niet weg, dus misschien zit er nog ergens een vernauwing. Daar gaan ze nu naar op zoek. We zijn nog niet van het ziekenhuis af en vice versa.
    Vandaag schijnt de zon en je zou haast lentekriebels krijgen. We beleven maar een vreemde winter, totnutoe praktisch geen vorst en sneeuw al helemaal niet. Ik ben blij dat we niet in het zuiden van Engeland of in New York zitten. Volgen jullie het nieuws in de rest van de wereld een beetje?
    Hiervandaan is verder niets te melden. Geniet maar, zonder teveel regen of hectiek. Veel liefs en tot later.
    Lieke
  4. Lieke Huigens:
    16 februari 2014
    P.S.
    De dvd-brander stond hier in de kast! Ik was vergeten dat ik hem weer mee terug had genomen. Hij doet het nog prima, dus ik kan vooruit.
  5. Vincegeertje:
    19 februari 2014
    Beste mensen , wat ik op steek en lees gaat het wel gezellig aan toe en worden jullie niet erg moe hiervan. Hier is het voorjaar aan het worden de bolletjes schieten uit de grond dat is een fijn gezicht. Wat ik net hoorde is dat op jullie eiland afgelopen dagen Dies de Jong is overleden hij was toen eigenaar van Adrichem hoeve en vroeger van ABC dans hij heeft een acute hard aanval gehad 72 jaar jammer was een leuke vent. zo gaat het leven je hebt het niet voor het zeggen dus dan maar door genieten dikke knuffel van mij. Geertje