Balibode 12

11 februari 2014 - Sanur, Indonesië

Hallo, alle lezers en lezeressen,

Inmiddels is het al weer maandagavond en we waren nog niet begonnen met schrijven, dus moet het er nu maar van komen. Allereerst even over het weer. Het is momenteel nog steeds winter hier op Bali dus de moesson doet goed haar best. Het regentregelmatig, maar meestal 's nachts, dus we hebben er niet veel last van. Wel is de luchtvochtigheid enorm hoog en dat houdt in dat het gevoelswaarde heel warm is, dus zweten maar. Het zeewater is op bijzonder lekkere temperatuur en dat doet ons veel plezier, we kunnen regelmatig afkoelen. Als we tussen de middag op het strand wat eten, een bamisoepje of zo iets dan krijgen we er een schaal fruit bij, banaantjes, rambutans en soms wat salaks, allemaal erg lekker.

Vanmiddag hebben we Ria en Roswitha, haar nicht, goedendag gewenst, zij vertrekken vannacht om half een naar Vancouver. Het was even moeilijk, maar het is niet anders, we hebben beiden heel veel sterkte toegewenst en kunnen alleen maar hopen dat het goed gaat.

Toen we in Bumas terug waren stond de "pleegzoon" van Hillie en Roeland met z'n dochtertje ons op te wachten. Hij bracht rijpe doerians mee die we met z'n allen lekker hebben opgegeten, het was een kleine doerianparty bij ons op het terras. Voor degenen die geen doerians lusten was het niet zo leuk, want ze hebben een zeer specifieke geur en als je ze niet lust is de geur ook erg onaangenaam. Anita houdt er helemaal niet van en ik heb gesmuld, ze waren heel rijp en nog veel lekkerder, zie ook de foto's Ook kregen we nog een grote schaal met rambutans en die vielen bij iedereen in de smaak. Daarna lekker onder de douche en naar de markt voor ons dagelijks bordje rijst met veel heel veel groente en een stukje vis of zo, heerlijk. Onze tocht gaat daarna verder, weer terug naar het strand voor onze verslaving (koffie) en een gezellig praatje met zijn vieren. Jos en Rien zagen we ook weer voor hun tussenstop en van deze twee heel lieve mannen kreeg ik een doosje met echte overheerlijke Luthu's koekjes, dat wordt weer smullen dus. Verder gaan we nu weer proberen ons gewone leven op te pakken en lekker vakantie vieren alhoewel Egon nog regelmatig door onze gedachten zal gaan, het is toch vreemd dat iemand hier achter blijft en je vriendin terug gaat, (wel met de as). Lieverds allemaal een heel dikke kus van ons.

1. Hilly:
    11 februari 2014
    Anita wat is er met je neus aan de hand? Een onaangename geur bij jou op het terras? Die flitste toch zo voorbij? Iedereen die langs kwam snoof nog een keer extra, dus ik weet zeker dat het aroma goed werd verspreidt en die mensen liepen echt geen stap harder, die vonden die geur gewoon prettig! ( wat heb ik gelachen) Kus Hilly .
  2. Ben en Mijo:
    Lieve Mensen,
    Ja dan nu toch het gewone leven oppakken. En de tijd dat jullie daar zijn genieten van alles om jullie heen.
    Wij mogen morgen vertrekken naar Gran Canaria, dat hing aan een zijden draad omdat Ben een aantal vervelende naweeën heeft van de bestralingen.
    De zon schijnt nu hier en daar hopelijk ook.
    Liefs en tot de volgende brief,
    Ben en Mijo
  3. Bert Weezepoel:
    Hallo Wim & Anita
    Na deze heftige periode hoop ik voor jullie dat de draad weer kunnen oppakken en kunnen genieten van het mooie Bali.
    Met de foto's die ik zie met jullie vrienden blijft het genieten, toch. De tijd dat ik naar jullie toe ga komen komt steeds dichter bij en ik wil natuurlijk ook wel weer even genieten van het lekkere eten en zwemmen in de zee hi, hi.
    Allen een grote knuffel van mij!!
    Bert
  4. Jos Burgwal:
    13 februari 2014
    beste lieve mensen in Bali,
    wij zijn net weer ons huis binnengestapt in Kijkduin, na een mooie reis met Garuda. lekker languit op 4 stoelen geslapen, en alles mooi op tijd en keurig verzorgd. We hebben een veel te korte heerlijke tijd gehad, en het was goed om jullie allemaal weer te zien. Heb nog een mooie tijd daar,en houdt ons op de hoogte via de Bode. Jos en Rien