Balibode 1

2 januari 2014

Lieve familie vrienden en anderen,

Dit is de dertiende jaargang van onze Balibode. De proefnummers zijn inmiddels gelezen en nu komen onze "echte " belevenissen. Het schijnt dat de python gevangen is, er was net een opstootje hier op straat (19.45 uur) en men zei dat dat beestje dood lag aan de overzijde in een hofje. We zijn niet gaan kijken of het wel de juiste slang was maar hebben het voor waarheid aangenomen.

Zo nu starten we de reis, op Schiphol een voorkeursbehandeling vanwege het frequent flyer gebeuren, we hoefden niet in de rij te staan bij de boarding en gingen als eerste het vliegtuig in. Al snel bleek dat niet alle stoelen bezet waren wij kregen er 5 tot onze beschikking dus konden we languit en bijna languit liggen en ook redelijk wat slapen. De verzorging van Garuda Indonesia was  uitstekend. Na de overstap in Abu Dabi was er nog meer ruimte en hadden we allebei drie stoelen om op te zitten en slapen. De echte overstap in Djakarta was wat rommelig, we kwamen met een stel aan de praat en toen bleek dat hij bij Tata ( Hoogovens ) werkte, hij woonde in Brabant en pendelde iedere dag naar Beverwijk. Zij gingen ook naar Bumas hotel dus we komen ze hier ook weer tegen, maar 10 dagen dan zit het er voor hen weer op. Van Djakarta naar Denpasar in een Boeiing 474, groter kon niet en dus hadden we met 10 mensen honderd stoelen te verdelen wat wel een beetje lastig was. We arriveerden om ongeveer  tien over half acht redelijk volgens het iets vertraagde schema, maar helaas de taxi´s waren op, het duurde ruim een uur voordat we konden instappen en iets voor tienen arriveerden we in ons hotel. Uitgepakt en naar bed, toen hoorden we het flink regenen en dat ging maar door. De laatste vier dagen bijna de hele dag, nu ja het is moesson tijd en dat zullen we weten. Vanmorgen werden we om half elf wakker, dus lekker uitgeslapen, het ontbijt was voorbij dus maar in de regen naar het strand daar een ijskoffie genomen met een lekker broodje gezond. De situatie op het terrein was nogal vochtig dat kun je op foto´s zien. Vanmiddag even op de fiets naar Egon en Ria onze Canadese vrienden toen nog wat boodschapjes gedaan en om half zeven naar de avondmarkt daar velen begroet en heel lekker gegeten. het is nu inmiddels 20.21 uur, ik stop met mijn verhaaltje Anita leest het nog even door en daarna versturen wij het. De volgende Balibode zal volgende week dinsdag wel geschreven zijn misschien hebben wij dan wel weer wat te vertellen.

Groetjes en liefs van Anita en Wim

1. Johan en Ria:
    2 januari 2014
    Boffen jullie even met al die regen.....Wij hopen dat al het water uit de hemel op is als wij er begin Februari zijn. We zullen het de goden verzoeken. Nee hoor, dit is een niet zo fijn begin. Wij wensen jullie veel zonnige dagen toe en dat is dan niet alleen jullie belang....
  2. Hilly:
    2 januari 2014
    net als 3 jaar geleden, maar nu weten ze hier ook wat tropische regenbuien zijn. Hoop voor jullie dat het spoedig anders wordt. Hier schijnt het zonnetje op het moment, maar vanmorgen ook steeds regen. Temperatuur is vast beter.
    Liefs h/r
  3. Ria en Egon:
    Dag lieve Anita.
    Dag beste vriend Wim.
    Nou waren wij blij jullie tweetjes gezond en wel weer te zien.
    Omdat ook wij 2 maanden blijven zal zich dit gebeuren gelukkiger wijze noch heel vaak herhalen. Nu noch wachten op de vrienden uit Friesland en de hele bende, met uitzondering van de Arnhemmers Serv en Alex, zijn weer bij elkaar.
    Wij hadden jammergenoeg op onze vluchten met Korean Airlines bomvolle vliegtuigen van Vancouver naar Seoel en vandaar naar Shanghai. Ook de vluchten van Shanghai via Seoel waren bomvol.
    Groetjes aan alle vrienden:
    Ria en Egon
  4. Ben en Mijo:
    Dag Allebei,

Mooie reis met al die stoelen, maar gelukkig konden jullie toen al wat uitrusten voor het wachten op de taxi.
    We hebben vrienden, die morgen vertrekken uit noord Bali, hebben die het ook zo slecht gehad de laatste dagen of regende het alleen in jullie streek. Maar....na regen komt zonneschijn, en die hebben we hier. Geniet maar van alles, en wees blij dat je het kunt doen.
    Liefs, ook van Ben, Mijo
  5. Elsi en Gerard:
    2 januari 2014
    Hoi Anita en Wim.Alsnog de beste wensen voor het nieuwe jaar. En vooral een goede gezondheid. Jammer dat het zo regent maar na regen komt zonneschijn zeggen ze altijd. Het is hier gewoon warm voor de tijd van het jaar geen sneeuw te bekennen. Anders als in de skigebieden. Otto is met zijn gezin aan het skiën en daar ligt een dik pak sneeuw. We hebben een gezellige kerst en nieuwjaar gehad. Vandaag heeft Gerard zijn aow leeftijd bereikt. Niet te geloven , zo snel gaat de tijd. Zondag een feestje thuis wat bij ons altijd volle bak is.
    Wij wensen jullie zonnige dagen en tot horens.
  6. Bert Weezepoel:
    Hallo Wim en Anita
    Ik denk dat het voor jullie weer voelt als thuiskomen en ga genieten van een hele mooie tijd op Bali.
    Wat geweldig dat het resort is uitgebreid met wat extra zwembaden hi, hi. Ik geniet hier intens met mijn vrienden in Saigon en kijk alweer uit naar mijn vakantie bij jullie in maart.
    Groetjes aan allen.
  7. C.F. von Stein:
    Hallo Anita en Wim,
    Een heel gelukkig nieuwjaar gewenst met om te beginnen een heerlijke tijd op Bali, geniet ervan.
    Het is leuk om via de balibode weer jullie avonturen mee te kunnen beleven. Groetjes , Freek en Els.
  8. BETS:
    Hallo Wim en Anita

3 januari 2014
    Heerlijk dat jullie weer goed aangekomen zijn en inmiddels is het hoop ik bij jullie droog, geniet er weer van met volle tuigen.
    De feestdagen ben ik goed doorgekomen Ellen en Joan waren er en het was gezellig.Nu hopelijk een goed jaar tegemoet, ook voor jullie natuurlijk nog alle beste wensen en dat we maar gezond mogen blijven.
    Groetjes Bets.