De balibode 15

21 februari 2014 - Sanur, Indonesië

Hallo iedereen

We schrijven nu al weer donderdagavond en ik probeer weer wat te schrijven, helaas de internetproblemen bestaan hier nog steeds, als er automatisch een back up gemaakt zal worden is de internetverbinding weg. Het vreemde is dat er dan plotseling weer verbinding is en soms kan ik dan met mijn verhaal verder. Dinsdag en woensdag was het stil op het strand, Norman onze stoelenverhuurder had familieceremonie en was dus twee dagen niet op het strand, de dinsdag voorbereiden en woensdag ceremonie met ongeveer 50 familieleden. Wij waren genoodzaakt ons drankje ( water en Balikoffie ) en hapje bij de buren te  gaan eten en dat was net iets duurder. Vandaag donderdag was alles weer normaal en vertelde hij dat zo'n ceremonie ongeveer 14.000.000 rupiah kost, zo'n € 840 dus een aanzienlijk bedrag als je bedenkt dat de tuinman bij Bumas 1.000.000 rupiah per maand verdient. Een ceremonie wordt twee keer per jaar gehouden. Vandaag was het weer bijna de hele dag mooi, alleen een klein buitje tussen de middag. Laten we hopen dat de moesson zo langzamerhand aan zijn einde is, wij zin inmiddels leuk verroest. Ik zal ook nog wat foto's bijvoegen van Hillie, onder ander van de heilige koe en nog wat andere plaatjes van ons fietstochtje.

Groetjes en liefs van Anita en Wim